Eser ve manifestosu bağlamında kamusal alanda enstalasyon
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat kendi dilini sürekli geliştiren ve yeni ifadeler ekleyen bir anlatım biçimi şeklinde gelişmektedir. Zaman içerisinde bu gelişime, kamusal alanlar da dahil olmuş ve birer sergi mekânları haline dönüşmüşlerdir. Böylece izleyicilerin bu sürecin bir parçası olabilmeleri için sadece günlük yaşamlarına devam etmeleri yeterli olacaktır. Bu süreç onların farkındalığı kadar katılımlarıyla da beslenmektedir. Enstalasyon; içeriğinin çok yönlülüğü, plastik sanatların birçok dalını içinde barındırması, mekânların dokusu, belleği ve tarihine yönelik etkin ilişkilendirmeleri ile kamusal alan sanatı için büyük önem teşkil etmektedir. Kamusal alan enstalasyonları bu gelişimin bir parçası olmuşken, kendini ifade etme biçimleri de sorgulanmaya başlanmıştır. Manifesto, sanat eseri analizinde zaman içerisinde önem kazanmıştır. Bu çalışmada, sanat duyurusu maksadından sanat eseri bilinirlik süreçlerine kadar sanat manifestolarının kamusal alan enstalasyonları ile ilişkilerini analiz etme, örnekler ile açıklama ve kamusal alan enstalasyonlarının üretim süreçlerinde manifesto bağlamında izlenen çağrışım ve rotaları, sonuçları ve izleyici gözlemleri araştırılmıştır. Bu çalışma yapılan sandalye serisi, iki farklı manifestosu ile birlikte kamusal alanda yapılmış, süreçler gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Enstalasyon, manifesto, kamusal alan, hazır-nesne Art is a developing a form of wording which is constantly improving and adding new phrases into their language. In this growth area, art has been met with public spaces and transformed these spaces into exhibition areas. The audience can become a part of this process by continuing their daily lives. This process is fed up with the participation of their participation, as well as their awareness. Installation art aims major improvements in public art by the versatility of it's concept, consisting of several branches of the plastic arts, the texture of the venues with it's active associations intended to memory and history. Public space installations that became part of this development, began to be questioned by the forms of self-expression. Manifesto has been the primary expression in the artwork analysis. In this study, from the art announcement up to the artwork recognition processes, analyzing the relationship between public art installations and the art manifesto, explaining by examples and following connotation and context of manifesto trails in the manufacturing process of public space installations, conclusions and observations of the viewers were investigated. Within the scope of this research, Chair series were exhibited in public places with their two different manifestos and the processes have been observed.Key Words: Installation, manifesto, public space, ready-made
Collections