Düşünsel ve plastik bağlamda açık yapıt diyalektiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, geçmiş dönemlerden günümüze, her yapıtta var olan `açık`lık konusu irdelenmiş ve Umberto Eco'nun 1962'de bu konuya daha fazla yoğunlaşarak çağdaş sanattaki `açık`lık kavramını, klasik sanatta kendiliğinden var olan açıklıktan ayırmıştır. Bu bağlamda, çağdaş açık yapıtların alımlayıcının karşısında sergilediği tutum ve alımlayıcının açık yapıt karşısındaki sergilediği tutum ve yorum incelenmiştir. Tezin yöntemi nitelikseldir; tez gözlem, araştırma ve uygulama aşamasından oluşmuştur. Konu kapsamında kaynak taraması yapılarak, mevcut dökümanlar incelenmiştir. Konuyla ilgisi olan bugüne kadar yapılmış araştırma ve uygulamalar bu bağlamda gözden geçirilmiştir. Açık yapıt diyalektiğinin, dönemsel süreçlerde nasıl algılandığını, nasıl ortaya konulduğu saptanmış, çağdaş sanat ve günümüz plastik sanatlara yansımalarını ve uygulamalarını inceleyerek birçok sanatçının çalışmalarıyla birlikte ele alınmıştır. Araştırma için gerekli görülen bilimsel alanların disiplinlerine yönelik her türlü veriden yararlanılmıştır. Farklı dönemlere ait sanat eserleri bu düşünce paralelinde incelenmiştir. Konuyla bağlantılı düşünce yapıları, sanatsal dönem ve kuramlar belirli bir kronolojik sıra izlenmeksizin incelenmiştir. Konu, uygulama çalışmalarıyla birlikte ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Açık Yapıt, Alımlayıcı, Poetika, Gösterge, Yorum, Resim,Plastik Sanatlar. İn this thesis, from previous periods to today, to be studied on `openness` topic which is included in all compositions and also the perfective of Umberto Eco at 1962, concantrate on this topic and seperate the concept of `openness` in contemporary arts from spontaneous openness of classical arts. İn this respect, to be inspected attitudes of contemporary open compositions towards interpreters, the attitudes and commands of interpreters on obvious compositions. The method of the thesis is qualitative; thesis is composed of observations, search and application steps. Scenning of resources and avaliable documents are searched for covering the topic. Researches and practices, until today are revised in this context. How the dialectic of open composition is percieved in periodic processes, dedicted how it is exhibited, responces and practices on conteporary arts and daily plastic arts are investigated and deal with the other artists's products. From all kinds of datas which include the scientific departments' disciplines that are necessary for this research, are utilized. Different periods' arts which cover this idea are examined. İdeas related with this topic, artistic stages and theories are searched without cronological sequences. This issue is approached with practise workouts.Key Words: Open Work, Interpreter, Poetica, Sign, Semiotics, Interpretation,Painting and Plastic Arts.
Collections