Kurumsal faaliyet raporlarının grafik tasarım ürünü olarak incelenmesi, OYAK örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Grafik tasarım ürünleri günümüzde birçok alanda tanıtım, iletişim ve reklam faaliyetlerinde kullanılmaktadır. Kurumsal işletmelerin kendilerini paydaşlarına ve topluma tanıtmalarında bir iletişim aracı olarak kullanılan faaliyet raporları da grafik tasarım ürünü olarak bu süreçte ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmada, bir grafik tasarım ürünü olarak düşünülen faaliyet raporlarının tanımı, içeriğinin nasıl olması gerektiği, kurumsal bir şirket açısından yeri ve önemi, oluşum sürecinde karşılaşılan sorunlar, şirket ile grafik tasarımcı arasındaki ilişkiler ve grafik tasarım öğelerinin bir faaliyet raporunda nasıl kullanılması gerektiği araştırılmıştır. Ödül almış raporlar konsept, kapak tasarımı, sayfa tasarımı, fotoğraf, tipografi, illüstrasyon ve bilgilendirme grafiklerinin kullanımları açısından incelenmiş, bu doğrultuda yeni bir faaliyet raporu tasarlanmıştır. Bilginin izleyene doğru ve anlaşılır biçimde ulaşmasında bir grafik tasarım ürünü olarak görsel bir dile sahip olan faaliyet raporlarının önemi vurgulanmış, literatür taramalarıyla ulaşılmış olan veriler ışığında da bir faaliyet raporunun sahip olması gereken nitelikler tanımlanmıştır. Günümüz dünyasında teknolojik imkanlar ve iletişim kanalları birçok alanda yoğun olarak kullanılmaktadır. Topluma ve izleyenlere ulaşmada gerek içerik gerekse etkili bir görsel tasarıma sahip olması gereken faaliyet raporları da bu anlamda önem kazanmaktadır. Bir grafik tasarım ürünü olarak faaliyet raporlarının önemi bu çalışma vasıtasıyla vurgulanarak ileride yapılacak olan çalışmalara ışık tutması amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler : Faaliyet Raporu, Faaliyet Raporu Tasarımı, Grafik Tasarım, Ödüllü Faaliyet Raporları, İnfografik, Bilgilendirme Grafiği Today, graphic design products are used in many fields such as publicity, communication and advertisement activities. Annual reports used as a tool through which corporate enterprises introduce themselves to their shareholders and society appear in this process as a graphic design product. The definition of annual reports, considered as a graphic design product, the form of its content, its place and importance in terms of a corporate company, problems encountered in formation process, the relation between the company and graphic designer and how the graphic design items should be used in an annual report were researched in this study. The awarded reports were examined in terms of concept, cover design, photograph, typography and use of illustration and information graphics and a new annual report was designed in this direction. The importance of annual reports, having a visual language as a graphic design product in conveying information to the watcher in an accurate and understandable manner, was highlighted and the features, required to be possessed by an annual report, were defined in the light of data obtained through literature review. Technologic opportunities and communication channels are used widely in today's World. The annual reports, which should have both an efficient visual design and content in order to reach society and watchers, gain importance in this sense. In this study, by highlighting the importance of annual reports as a graphic design product, it is aimed to provide an insight to other studies, which will be carried out in future.Key Words : Annual Report, Annual Report Design, Graphic Design, Awarded Annual Reports, Information graphic
Collections