Resim ve sinema ilişkisi bağlamında `Mr. Turner` (Bay Turner) filminin göstergebilimsel analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 1775-1851 yılları arasında yaşamış ünlü İngiliz ressam Joseph Mallord William Turner'ın yaşamının son dönemlerini perdeye taşıyan 2014 yapımı `Mr. Turner` adlı filmi resim ve sinema ilişkisi bağlamında ele alır. İzlenimci akımın öncülerinden sayılan Turner'ın biyografisinden yola çıkılarak sinemaya uyarlanan eser resim sanatının kendine özgü dilinin sinema diliyle kesiştiği noktada özgün bir değer taşır. Resim, sinema ve biyografinin sentezlendiği, farklı gösterge dizgeleri arasında geçişin yaşandığı film; gerçeği yeni anlam katmanları yaratarak yeniden üreten sinemasal bir ürün olarak ortaya çıkar. Sinemaya resimsel bir bakış atarak göstergelerarası ve sanatlararası bir yaklaşım sergiler.Modern sanatın temellerinin atıldığı çağın ruhunu, değer yargılarını, sanat algısını, sosyo-kültürel ilişkileri ve sınıfsal yapıyı ele alan yönetmen; aynı zamanda Turner'ın yaşamına ilişkin malzemeler üzerinden kendi zihni ve algısal birikimini imgeleştirir. Geçmiş ile bugünü iç içe geçirerek değişmeyen insan karakterini farklı bakış açısıyla yeniden yorumlar. Gerçeğe kendince bir şekil vererek yeni ve özgün bir okuma sunar. This study deals with the movie `Mr. Turner` in terms of context of art and cinema, which was produced in 2014 and depicts the last period of the life of famous British artist Joseph Mallord William Turner, who lived between 1775 and 1851. The movie has an authentic value as it combines the languages of cinema and painting, and is based on the biography of Turner, who is considered as one of the pioneers of the impressionist movement. Compounding cinema, biography and painting, the movie, in which there are transitions among different sign systems, emerges as a cinematic work by creating new semantic stratum. It makes an interdisciplinary and inter-semiotic approach by making a painterly look on cinema.The director of the movie who handles the perception of art, socio-cultural relationships, class structure and standards of judgement for the generation in which modern art originated, portrays through images of his own mental and perceptual savings by dealing with the materials related to Turner's life. He interprets the unchanging human character in a new point of view by synthesizing the past and present. A new and unique reading is presented by shaping reality in its own way.
Collections