X ve y kuşakları kadınlarının giysi tercihleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma konusu olarak, X ve Y kuşakları kadınlarının giysi tercihleri alınmıştır. Araştırmada Erzincan il merkezinde bulunan X ve Y kuşağına mensup kadınlar random yöntemi ile seçilerek görüşleri alınmıştır. Anket soruları oluşturulan soru havuzundan uzman onayı alınarak seçilmiştir. 193 X, 191 Y kuşağı olmak üzere toplam 384 kadına anket uygulanmıştır. Yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın şartlarını yaşamış, dolayısıyla birbirine benzer sorumluluklarla yükümlü olmuş kişiler topluluğuna kuşak denilmektedir. Her kuşağın kendine has özellikleri, değerleri, algıları, görüşleri, bakış açıları, yargıları, tutum ve davranışları, güçlü ve zayıf tarafları bulunmaktadır. Kuşaklar ve kuşaklar arası etkileşim çeşitli açılardan birçok araştırmaya konu olmuştur. Bu araştırma ile X ve Y kuşakları kadınlarının giysi tercihleri tespit edilmiş ve bu alanda eksikliği hissedilen bilimsel bir çalışma hazırlanmıştır. X kuşağının giysiyi kendi dikmek/ diktirmek ile pazardan almayı daha fazla tercih ederken Y kuşağının internetten alışverişe yöneldiği görülmüştür. X kuşağının parayı biriktirme, Y kuşağının ise parayı harcama tutumunu giyime de yansıttıkları tespit edilmiştir. X kuşağı ihtiyaç için giysi alışverişini tercih ederken Y kuşağının kafa dağıtmak ve imaj değişikliği için tercih ettiği görülmüştür. Y kuşağı teknoloji kullanımını bu alanda da tercih etmektedir. X kuşağı güvendiği markaları tercih ederken, mağaza dolaşmanın da zaman kaybı olduğunu düşünmektedirler. Y kuşağının daha rahat giyimi tercih ettikleri ve modayı X kuşağından daha fazla takip ettikleri görülmüştür. X kuşağı, Y kuşağı hakkında dikkat çekici giyindikleri, giyim için çok para harcadıkları, modayı takip etmek adına kendilerine yakışmayan şeyler giydiklerini ve moda ürün satın almak için diğer harcamalarını kısıtladıklarını düşünürken; Y kuşağı, X kuşağı için kendilerine yakışanı giydiğini belirtmiştir. X ve Y kuşaklarının giysi tercihleri göz önünde bulundurularak hazır giyim işletmelerinde tüketici talepleri belirlenebilir. Y kuşağının teknolojiyi etkin kullanımı sonucundan yola çıkılarak, işletmeler internetten satış politikalarını iyileştirmeye çalışabilir. X kuşağına internet kullanımı konusunda bilgiler verilerek internetten alışveriş yapmalarına, beğendikleri giyim markalarını ve çeşitli moda bloglarını takip etmelerine yardımcı olunabilir. As a research topic, the preferences of the women of the X and Y generations were taken. Women in the X and Y generations were selected by randomly from thecenter of Erzincan province. Survey questions were selected from the questionpool by taking an approval of an expert. A total of 384 survey, including 193 from X, 191 from Y, were implemented. Generation means a group of people who were born in approximately same years, who were obliged to the conditions of the same time period and here fore with similar responsibilities. Each generation has its own characteristics, values, perceptions, opinions, perspectives, judgments, attitudes andbehaviors, strengths and weaknesses. Inter generational interactions and generations have been the subject of many researches from various angles. X and Y generations of women have been identified in this research and a lack of scientific studies was prepared in this area. It has been seen that Y generation is more interested in purchasing clothes from the bazaars or sewing clothes by themselves, while Y is heading towards shopping from the internet. It has been seen that the X generation reflects the money accumulation while the Y generation reflects the money expenditure attitude also in the clothing. The X generation prefers to buy the clothes for the necessity, while the Y generation seems to prefer have an image of a certain brand or buy things for chill out. X generation prefers trusted well- know brands while Y generation uses internet in this area and think that physically shopping and visiting shops are waste of time. It has been seen that Y generation prefers to wear more comfortable clothes and they follow the latest fashion trends more than the X generation. Consumer demands can be identified in garment enterprises, by taking into consideration the clothing preferences of the X and Y generations. As a result of the efficientuse of technology of the Y, enterprises can try to improve their internet sales policies. X generation can also be educated about the internet sales by giving them information about the use of internet, they can get help for following their clothing brands and various fashion blogs.
Collections