Resim sanatında melezleşmenin portre üzerine yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması, Batı resim sanatında 20. yüzyıldan günümüze kadar gelen portre çalışmalarındaki sanatsal gelişim, dönüşüm ve yeniden üretim biçimlerinin melez görüntüler üzerinden incelenmesini içermektedir. Sanayi devrimiyle birlikte makineleşmeye bağlı olarak yaşanan toplumsal hareketlenme yaşam koşullarını ve hayata dair algılama biçimini değiştirmiştir. Aklın, mantığın, bilimin ve evrensel değerlerin standartlarına uyan yeni bir toplumsal yapıyı hedefleyen modernizm, modern dönem öncesinin mevcut toplumsal kimlik kalıplarını parçalayarak sabit, bütünlüklü ve sınırlandırılmış bir kimlik yapısı oluşturmuştur. Toplumun yapısında görülen parçalanma, modern çağın koşulları içerisinde gerçekleştiğinden sanatı da etkilemiş; sanat alanındaki Avangard akımların biçimsel anlayışında görüntünün parçalanmasını da beraberinde getirmiştir. Çağımızın değişen değerleri, bireyleri ve toplumları kültürel etkileşimle birlikte hızla dönüştürmektedir. Küreselleşme, kültür endüstrisi ve kitle iletişim araçları aracılığıyla bireylere ve toplumlara yeni bir kültürel yapı aşılanmaktadır. Bu aşılanma sayesinde postmodern toplumun kimlik yapısı farklılıkları ön plana çıkaran, heterojen, parçalı, çoğulcu, esnek, değişken ve süreksizlik kavramlarını içeren kimlik yapısına dönüşmüştür. Kitle kültürü öğeleri ve kitle iletişim araçları vasıtasıyla semboller, marka ve sloganlarla toplumlar ortak bir paydada etki altına alınarak birbirine benzeşmekte ve eş zamanlı olarak melezleşmektedir. Günümüzde teknoloji ve bilgi sistemlerinin gelişmesine bağlı olarak yoğunlaşan iletişim, üretimin artması ve kitle iletişim araçları tarafından dayatılan imgeler, tüketim kültürünün dolayısıyla tüketici kimliklerinin oluşturulmasını sağlamıştır. Küreselleşmenin etkisiyle toplumlar çok kültürlü, heterojen ve melez bir yapıya dönüşmüştür. Bu dönüşüm sürecinde küreselleşmenin, medya ve kitle iletişim araçlarının melezleşmenin oluşumu üzerindeki etkisi; portre yaklaşımlarıyla sanatsal ve sosyolojik olarak incelenmiştir. This thesis study, includes the discussion of artistic improvement, transformation and re-production formats of the portrait works in Western painting art from 20th century up today over hybrid images. Social mobilization, experienced in connection with mechanization along with the industrial revolution, changed the living conditions and perception format for life. The modernism, which aims a new social structure appropriate for standards of the mind, logic, science and universal values, crashed the available identity formats of the pre-modern era, and formed a fixed, complete and limited identity structure. As scattering, seen on the structure of the society, occurred under the conditions of modern age, it also affected the art, and brought scattering of the images in formative understanding of the Avant-garde trends in artistic area along with it. Changing values of our time is rapidly transforming the individuals and societies along with cultural interaction. A new cultural structure is being infected on individuals and societies by means of globalization, cultural industry and mass communication media. Identity structure of the post-modern society turned into an identity structure, which features differences, is with heterogeneous parts, and including pluralistic, flexible, variable and impermanency concepts, by means of this infection. Societies are being affected on a common ground with symbols, brands and slogans by means of mass culture elements and mass communication media, and they started to resemble each other and become hybrid simultaneously. Communication, which become intensive in connection with improvement of technology and data systems today, maintained formation of consumer identifications due to increase of production and images, imposed by mass communication media, namely consumer society. Societies transformed into a multicultural, heterogeneous and hybrid structure with the impact of globalization. Impacts of globalization, media and mass communication media on formation of hybridization during this transformation process is discussed artistically and sociologically with portrait approaches.
Collections