Nesnenin varolma kaygısının soyutlama ilişkisiyle görsel çözümlemeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nesnelere anlam yükleme yaratım ile soyutlama sürecinin ilk adımıdır. Yaratıcılık, içinde yaratıcılık bilinenlerin dışında, ötesinde düşünebilme ve yaratabilme yeteneğidir. Yaratıcı düşünme, yaratma ânına kadar edinilen bilgilerle, yaşamdan kazanılanlarla başlayan serüvene yeni bilgiler ve kazanımlar ortaya çıkarma veya eser ortaya koyabilme yetisidir. Herkes aynı şeye bakabilir. Önemli olan farklı algılayabilmedir. Bir olayın, düşüncenin şekillenmesi, soyutlama olarak yol alır. Bir sanat eserinde soyutlama gözle görülebilir. Ancak orda yer alan duyumsamanın derinliği iç sezgiler varsa anlaşılabilir. Görülen o ki duyumsamada ruh ile ilgili bir şeyler var. Diğer tarafta da biçimle ilgili kaygılar var. Bu çalışmada araştırma ve inceleme konusu olarak, nesne olarak ele alınan `ağaç` öğesinin kültürel ve tarihsel olarak önemi resimsel anlatımda yer alarak farklı tavırlarda araştırması yapıldı. Sanat çalışmalarında büyük bir yere ve öneme sahip olan `ağaç`ın aktarımları ayrıntılı bir şekilde araştırılarak kişisel çalışmalarla yeni anlatım yolları bulunmaya çalışıldı. Konu çerçevesinde özgün bir anlatım hedeflendi. Çoğunlukla tuval üzerine asfalt malzemesi ve yağlı boya kullanıldı. Çalışmalarda doku arayışları ile asfalt malzemesinin özelliğinden kaynaklı farklı denemelere yer verildi. Araştırmalarda destek ve esin kaynağı olan ayrıca konuya uygun olarak ele alınan nesnenin sanat tarihindeki örnekleri amacın ve sürecin rahat geçmesinde etkili oldu. Bu çalışmanın sonucu olarak, nesne çerçevesinde kullanılan ağacın sanat tarihinde kullanımı, bugüne etkisi ve çalışmalar için önemi incelendi. Bu etki ve önem kişisel çalışmalarla desteklendi. The importance of giving meaning to objects is the first step in the creation and abstraction process. Creativity is the ability to think and create beyond what is known as creativity. Creative thinking is the ability to create a different, new and unknown product, idea or work from knowledge, products or experiences. It is looking at the same thing and perceiving something different. Taking shape of an event or idea leads to abstraction. In a work of art, abstraction can be seen. However, the depth of sensation can only be understood with intuition. It seems that there is something about soul in the senses. On the other hand, there are concerns about the format.In this thesis, as a subject of research and examination, the cultural and historical importance of `tree,` which is regarded as an object, is investigated in pictorial narrative with different attitudes. A great deal of research has been done in detail and new ways of expression have been tried through the personal works on `the tree` which have a great importance for the works of art. An original narrative is targeted within the subject frame.Mostly, asphalt material and oil paint are used on the canvas. In the works, different experiments are searched for the texture and the nature of asphalt material. The examples from art history, which are also source of support and inspiration in the research, and which are handled in accordance with the subject, are used during the process.As a result, the use of `tree` within the object framework in the history of art, its present influence and its importance have been studied. The effect and significance mentioned above are supported by personal work.
Collections