Bir problem olarak güncel sanatta kimlik okumaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Bir Problem Olarak Güncel Sanatta Kimlik Okumaları` konulu bu tez çalışmasında güncel sanatı odağa alarak konunun çağrıştırdığı bağlamların irdelenmesinde felsefe, sosyoloji ve psikoloji biliminin kavramları ile yaklaşım sözkonusudur.Kimlik kavramı, bireyin yer aldığı toplum ile etkileşimi sonucu şekillenmektedir. Çağın gelişmeleri içerisinde yer alan bireyin kendisine sunulanları koşulsuz kabullenmesi tek tipleşen bireylerin oluşmasında etken olmaktadır. Bireyin, bilinçli ve bilinçsiz olma durumunda ki farkındalığını yitirmesinin kimliksizleşme sorununu gündeme getirdiği düşünülmektedir.Birçok sanatçının ele aldığı kimlik olgusu farklı disiplinlerle işlenmektedir. Tez çalışmasına günümüz sanatının düşünsel perspektifinden bakılmıştır. İlgili literatür ve konuyla ilişkili seçilen sanatçıların çalışmaları kapsamında tez konusu incelenmiştir. Kişisel uygulama çalışmalarının görselleriyle desteklenerek konu – biçim – düşünce açısından incelenerek sonuçlandırılmıştır. In this thesis titled `Identity Readings in Current Art as a Problem` by focusing on current art, in the examination of context that the subject evokes the concepts of sciences of philosophy, sociology and psychology can be approached.The concept of identity is shaped by the interaction of the individual with the society in which he or she is located. Unconditional acceptance of the individual presented to him in the developments of the age is effective in the formation of standardized individuals. It is thought that the loss of awareness of the individual in case of being conscious and unconscious raises the problem of de-identification.The phenomenon of identity has been dealt with many artists is handled in different disciplines. The thesis is examined from the intellectual perspective of current art. The subject of the thesis is examined within the scope of the related literature and the works of selected artists. It has been concluded by examining in terms of subject – form – thought were supported by visuals of personal application studies
Collections