Modern Amerika resminde temel dinamikler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amerika Birleşik Devletleri, üç yüz yıl gibi kısa bir sürede sanayi ve ekonominin imrenilen lideri olduktan sonra kültürel alanda da aynı parlak konuma yükselmenin gerekliliğine inanmış, bu ereğine ulaşabilmek için yirminci asrın başından itibaren pek çok yöntemi denemiştir. Sahip olduğu nesnel olanakların çeşitliliğine rağmen sanat sahasında üstün konuma gelme mücadelesi sırasında büyük zorluklarla karşılaşan ve her denemesinde başa dönmek zorunda kalan ülkenin beklediği fırsat İkinci Dünya Savaşı sonrasında ortaya çıkmıştır. Batı yarımkürede sıcak savaş nedeniyle oluşan boşluğu doldurarak söz konusu eksiğini giderebilmek isteyen ABD, adeta bir seferberlik içine girmiş ve New York'ta gözlemlenen yenilik hamlelerini destekleyerek sanayi ve ekonomide elde ettiği zaferi sanattaki başarılarıyla taçlandırmıştır. Ne var ki bu başarı uzun süre görmezden gelinmiş ve örneğin ABD'deki öncü sanat hareketlerine modern sanat tarihi yazımlarında basit dipnotlardan fazla yer verilmemiştir. Bu tavrın ardında, ABD'nin küresel sömürü politikalarına karşı gelişen kinin olduğu muhtemeldir. Ne var ki sözünü ettiğimiz sanatsal başarı salt estetik ilkeler açısında değerlendirildiğinde dahi dikkate alınmayı hak edecek boyutlardadır. United States of America belived in exigency of being in the ascendant on cultural field after becoming an emulated leader of industry and economy just within three hundred years and tried a plenty of method to reach this goal. During struggle for rising excellent position on art America sloged away and had to went back to beginning in spite of tangible facilities. However expected chance for USA emerged after Worl War 2. USA, which desired to remove its deficient by filling in space occured because of the war in West World, entered into a mobilization and crowned its victory in industry and economy with achievements on art thanks to support innovation moves in New York. However the achievement was ignored a long time and it were not gave place to avangarde artistic movements in USA at art history writings except easy footnotes. It is probably that a grudge florished toward global exploitation policies of USA caused this attitude. Nevertheless mentioning artistic achievement is in size to be regard when it is considered even only in terms of aesthetic principles.
Collections