Resimde rölyefe yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
''Resimde Rölyefe Yaklaşım'' konulu bu tezde, resim sanatında alışılagelmişin dışında malzeme kullanımının ya da resme verilen katmanın sanat çevresi bakımından etkileri incelenmiştir. Resimde kolaj, asamblaj, montaj, pentür, impasto gibi tekniklerle farklı yaklaşımlarda bulunan sanatçılar vardır. Günümüzde tuvale eklenen malzemenin resim sanatına kattığı yeniliklerin olduğu düşünülmektedir.Sanatın gelişmesi düşünce ve malzemenin etkileşimi ile olur. Şair nasıl şiirinde vurgu yaparken kelimeleri sihirli bir biçimde kullanıyorsa, ressamın vurgusu da malzemesi ve tekniğidir. Aynı biçimin sürekliliğini benimsemek ve aynı üslubu devam ettirmek sanatı duranlığa sevk edebilmektedir. Bu durum yapılan çalışmaların zaman zaman birbirinin tekrarı olduğu gibi de düşünülebilir. Resim çalışmalarının belli boyutlardaki yüzeylerde gerçekleşmesi söz konusudur. Ressam eserlerinde düşüncelerini izleyiciye anlatmak ve aktarmak için, tek bir yolda ilerlemeyip kendini farklı arayışlar içerisine sokması olağandır.Tezin kavramsal çerçevede araştırılması sırasında, resimle rölyefin bağlantısı incelenmiş ve bunun doğrultusunda Mezopotamya, Hitit, Mısır, Urartu, Yunan, Roma rölyefleride incelenmiştir. Tezde bunun yanı sıra resimde katman oluşturabilecek çeşitli malzemelerin kullanıldığı kolaj, asamblaj, montaj, pentür, impasto eserlerinin örnekleri olduğu gibi, bu çalışmaları destekleyici sanatçıların çalışmaları ve kişisel çalışmalara yer verilmiştir.Yeni olanın ortaya çıktığı bir dünyada insanın farklı kaynaklara güvenmesi gerekmektedir. Yeni malzeme aynı zamanda ilgi çekicidir. Sanatçıyı daha önce aklına gelmedik düşüncelere yöneltebilir. Değişik malzemelerin kullanıldığı bu cesaret yeni ve farklı bir eser yaratmayı doğurmaktadır. In this thesis titled `Approach to Relief in Painting`, whether using unusual materials or the layer created by paint is a problem for the art world is examined. While there are artists who have different approaches with techniques such as collage, assemblage, montage, peinture, impasto, the innovation in painting included by the materials of our age is an indisputable fact.Improvement of the modern art takes place with the interaction between thought and material. As a poet emphasizing by using words magically in her poem, the emphasis of an artist is her material and technique. Obeying the continuity of the form and insisting on this for creating a tone are blocking the improvement of art while the created works are unable to go beyond being banal. The painting is eventually created above a level which is big or small but certainly in specific sizes. It is possible that the artist can search for different ways because one way is not sufficient for the artist to reflect just one piece of what she sees, dreams and wants to reflect.During the research of this thesis, the connection between drawing and relief is examined and accordingly reliefs of Mesopotamia, Hittite, Egypt, Urartu, Greek and Rome are mentioned. In addition to this, there are examples of collage, assemblage, montage, peinture, impasto artworks that use various materials creating layer on the art piece while thesis is enriched with personal practices of the researcher supporting these WorksIn a world where the new emanates from everywhere, one has to rely on unconscious sources. New material is provocative. It can lead the artist to thoughts never encountered before. This courage of using different materials gives birth to the creation of a new and different artwork.
Collections