Sinemada renk olgusu bağlamında mavi renk metaforunun kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Renk olgusu, insanlığı ve yaşamı anlamlandırabilmek amacıyla bütün alanları ilgilendiren bir araştırma konusudur. Her rengin kendine özgü bir anlamı ve oluşturduğu duygu durumu vardır. İletişimin doğal bir öğesi olarak renk, insanlar için farklı bir dil biçimine dönüşmektedir. Rengin kültürden kültüre değişen sembolik anlamları bulunmaktadır. Bir sanat dalı olan sinema da kültürel anlamlar ve imgelerle oluşturulan görüntülerde kendi biçimsel dilini oluşturmaktadır. Bu araştırma çalışmasında 'renk' olgusunun oluşumu, kültürel geçmişi ve tarihi ile beraber bu konudaki bilimsel araştırmalar irdelenmiştir. Sinemanın bir görsel sanatlar alanı olduğunu düşününce, rengin sinema görüntüsüne olan katkısı ve anlam yaratma sürecinde sinemanın dilinde oluşturduğu biçimsel ifade bağlamında önemlidir. Ayrıca 'sinema ve renk' ilişkisi üzerinden mavi renk metaforunun kullanımı ve diğer renklerle olan ilişkisi incelenip, belirlenen filmler üzerinden örnekler çerçevesinde sinema sanatında iletişim pratikleri ve metaforik göstergebilimsel yaklaşımla anlamları ortaya çıkarılmıştır. Ana örneklem olarak belirlenen 'Blue Is The Warmest Color / Mavi En Sıcak Renktir' filminin 'mavi' renk üzerinden göstergebilimsel çözümlemesi yapılarak araştırmada sinemada renk olgusunun bir anlatım öğesi olarak kullanım biçimlerinin öznelliği çıkarımı amaçlanmıştır. Çalışmanın çıkarımları üzerinden 'mavi' rengin öznelliği ve diğer renklerle olan bağlantılarının öznel gerçeklik olgusu üzerinden yorumlanması yapılmıştır. The phenomenon of color is a research topic that concerns all areas in order to make sense of humanity and life. Each color has its own meaning and a state of emotion. As a natural element of communication, color becomes a different language for people. Color has symbolic meanings that vary from culture to culture. Cinema, which is also a branch of art, forms its own formal language in images created with these cultural meanings and images. In this research study, the formation of 'color' phenomenon, its cultural background and history as well as scientific researches on this subject are examined. Considering that cinema is a field of visual arts, it is important in terms of the contribution of color to the image of cinema and the formal expression it creates in the language of cinema in the process of creating meaning. In adition, the use of the blue color metaphor over the relationship between 'cinema and color ve and its relationship with other colors were examined, and communication practices in cinema art and their meanings were revealed through metaphorical semiotic approach on the basis of examples. By doing an semiotic analysis of the film 'Bleu is The Warmest Colour' which determined as the main sample, over the blue colour, in this research, in this research,it is aimed the inference of the subjectivity of the use of a phenomenon of the colour as a narrative element in cinema. Based on the inferences of the study, the subjectivity of the 'blue' color and its connections with other colors were interpreted through the fact of subjective reality.
Collections