Kütahya iline ait düz dokuma (Cicim ve zili) örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma konusu olarak Kütahya iline ait cicim ve zili örnekleri seçilmiştir. Kütahya ili Anadolu topraklarının çoğunluğunda olduğu gibi dokumacılık yapılan bir ildir. Araştırmada Veli Akkan'ın özel koleksiyonunda bulunan otuz adet cicim ve zili örnekli dokumalar ele alınmıştır. Bu dokumalar teknik, kompozisyon, hammadde, kullanım amacı, renk ve motif açısından her bir dokuma için hazırlanan eser inceleme formlarına işlenmiştir. Bu bilgiler çizelgelere aktarılmış ve analiz edilmiştir. Ele alınan bu dokumaların çizimleri yapılarak yöreye ait motif, kompozisyon ve renk özelliklerinin kalıcı olması sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırma sırasında elde edilen verilere dayanarak göz motifinin yoğunlukla kullanıldığı belirlenmiş ve yöreye uygun dokuma tekniği ve motiflerle NedGraphics Texcelle programı ile altı adet tasarım yapılmış ve bu tasarımlardan bir tanesi dokunmuştur. Böylelikle üretimi neredeyse durmuş olan yöre dokumalarının teknik, renk, motif ve kompozisyon özelliklerinin gelecek nesillere aktarımını sağlamak amaçlanmıştır. Cicim and Zili examples belonging to Kütahya province were chosen as the topic of this study. Kütahya is a province where weaving is carried out as in the majority of Anatolian lands. In the study, thirty weavings with cicim and zili motifs from Veli Akkan's private collection were examined. Each of these weavings was recorded on the work review templates in terms of technique, composition, raw material, intended use, color, and motif. These details were transferred to charts, and they were analyzed. The study aimed to make the motif, composition, and color characteristics belonging to the region permanent by making drawings of these weavings. Based on the data obtained during the research, the eye motif was found to be utilized intensively. Six compositions were designed on Ned Graphics Texcelle software using the weaving technique and motifs suitable for the region, and then one of these designs was woven. In this way, the study aimed to transfer the techniques, colors, motifs, and composition characteristics of the regional weavings, whose production has almost halted, to future generations.
Collections