Konya Karatay Müzesinde sergilenen Kubad-Abad Sarayı çini motiflerinin tekstil tasarımda kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde ulusların varlıklarını kanıtlayan en önemli gösterge yarattıkları kültür, geleceğe bıraktıkları izlerdir. Kültürün sürekliliği, ulusların da sürekliliği anlamına gelmektedir. Bu nedenle Türk ulusunun geçmişinden gelen en zengin kültür hazinelerinden birisi olan Anadolu Selçuklu Devleti'ne ait taşınmaz kültürün sürdürülmesi gerekmektedir. Bu hazine araştırılıp irdelendiğinde, gelecek kuşaklara, yaratıcılıkta ilham kaynağı olacak niteliklerle yüklü olduğu görülecektir. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı Konya Karatay Müzesi'nde sergilenen Anadolu Selçuklu Dönemine tarihlenen çini eserlerin üzerinde bulunan motiflerin tekstil tasarımına aktarılması olarak belirlenmiştir. Nitel yaklaşımla kurgulanan bu araştırma örnek olay modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırma Konya Karatay Müzesi'nde sergilenen Anadolu Selçuklu Dönemi çinilerinin görsel analizi ile sınırlandırılmıştır. Konya Karatay Müzesi'nde sergilenen Selçuklu çinileri araştırmanın evrenini, bu çini plakalar arasından seçilen 80 çini plakası araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın verisi hazırlanan bilgi formları aracılığı ile toplanmıştır. Tespit edilen motiflerin formu ve kültürel değerleri bozulmadan tekstil tasarımına aktarılması ve bir halı koleksiyonu oluşturulması sağlanmıştır. Today, the most important indicator that proves the existence of the nation is the culture they created and the trace they left to the future. Sustainability of the culture means sustainability of the nations.Thus, the intangible and tangible cultural assets of Anatolian Seljukian State, one of the richest cultural treasures that survives throughout the Turkish nation's history, should be sustained. Researching and investigating this treasure, it should be seen that it is full of qualites which will inspire future genarations in creativity. For this reason, the aim of this research is transferring the motifs of the Anatolian Seljukian period çinis that are preserved at Konya Karatay Museum to textile design. This research, designed with a qualitative approach, is a descriptive type through a case study model. The research is limited to the visual analysis of the Anadolu Seljukian Period çinis exhibited at the Konya Karatay Museum. The population universe of the study is the exhibited çinis of the period and 80 çinis are chosen as sample of the research. The data of the study was collected by means of Information forms. İdentified motifs are transfered to the textile design without disrupting their form and cultural value. Thus a carpet collection was created.
Collections