Seyahat acentesinde çalışan personelin yumuşak başarı faktörleri ile ürün satış başarıları arasındaki ilişkinin analizi: İstanbul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Seyahat ve turizm bilgi yoğun alanlardır. İnsanların seyahat ve turizm hakkındaki enformasyon ihtiyaçları, büyük çoğunlukta seyahat acenteleri tarafından karşılanmaktadır. Seyahat acentelerinin enformasyon kaliteleri istihdam ettikleri personelin yetkinlik, güvenilirlik, empati, iletişim ve yanıt verme nitelikleri ile bağıntı içindedir. Bu bağıntı da acentelerdeki ürün ve hizmet satışı başarısını etkiler.Yapılan bu çalışmanın amacı, İstanbul'daki A grubu seyahat acentelerinde çalışan personelin yumuşak başarı faktörleri (yetkinlik, güvenilirlik, empati, iletişim ve yanıt verme) ile ürün satış başarıları arasında herhangi bir ilişkinin olup olmadığını ve demografik değişkenlere göre bu iki faktörün değişkenlik gösterip göstermediğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda hipotezler kurulmuştur ve verilerin analizinde frekans, korelasyon, bağımsız t-testi, tek yönlü varyans kullanılmıştır. Ayrıca ölçeklere güvenirlik analizi uygulanmıştır.Araştırmanın evrenini İstanbul'daki (3455) A Grubu seyahat acentesi çalışanı (51825), örneklemini ise 417 seyahat acentesi çalışanı oluşturmuştur. Yapılan analizler sonucunda seyahat acenteleri çalışanlarının yumuşak başarı faktörleri ile ürün satış başarıları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışanların cinsiyetleri ile yumuşak başarı faktörleri ve ürün satış başarıları arasında anlamlı farklılıklar olmadığı tespit edilmiştir. Analizler neticesinde ulaşılan diğer sonuçlar ise bulgular kısmında tablolaştırılarak gösterilmiştir.Anahtar Kelimeler: Seyahat acenteleri, Yumuşak Başarı Faktörleri, Enformasyon Kalitesi, Ürün Satış Başarısı, İstanbul. Travel and tourism are information-intensive areas. The information needs of people about travel and tourism are mostly met by travel agencies. The information quality of travel agencies relates to the quality of competence, reliability, empathy, communication and responsiveness of the personnel that they employ. This relation also affects the success of sales of products and services in agencies.The aim of this study is to determine whether there is any relationship between soft skill factors (competence, reliability, empathy, communication and response) and product sales success of the personnel working in A group travel agencies in Istanbul and whether these two factors vary according to demographic variables. In accordance with this aim, hypotheses were established and frequency and correlation, independent t-test, one-way variance (ANOVA) were used in order to analyse the data. In addition, reliability analysis was applied to the scales.The population of the study consisted of (3455) A group travel agencies employees in Istanbul (3455) and the sample was 417 travel agency employees. As a result of the analyzes, it was concluded that there is a positive and significant relationship between the soft skill factors and product sales success of travel agency employees. It was detected that there were no significant differences between the gender and soft skill factors and product sales success of the employees. The other results are presented in tables in the findings section.Keywords: Travel Agencies, Soft Skill Factors, Information Quality, Product Sales Success, İstanbul.
Collections