Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavuş, Ahmet
dc.contributor.authorIşik, Zennübe
dc.date.accessioned2020-12-03T15:51:09Z
dc.date.available2020-12-03T15:51:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/58137
dc.description.abstractSeyahat ve turizm bilgi yoğun alanlardır. İnsanların seyahat ve turizm hakkındaki enformasyon ihtiyaçları, büyük çoğunlukta seyahat acenteleri tarafından karşılanmaktadır. Seyahat acentelerinin enformasyon kaliteleri istihdam ettikleri personelin yetkinlik, güvenilirlik, empati, iletişim ve yanıt verme nitelikleri ile bağıntı içindedir. Bu bağıntı da acentelerdeki ürün ve hizmet satışı başarısını etkiler.Yapılan bu çalışmanın amacı, İstanbul'daki A grubu seyahat acentelerinde çalışan personelin yumuşak başarı faktörleri (yetkinlik, güvenilirlik, empati, iletişim ve yanıt verme) ile ürün satış başarıları arasında herhangi bir ilişkinin olup olmadığını ve demografik değişkenlere göre bu iki faktörün değişkenlik gösterip göstermediğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda hipotezler kurulmuştur ve verilerin analizinde frekans, korelasyon, bağımsız t-testi, tek yönlü varyans kullanılmıştır. Ayrıca ölçeklere güvenirlik analizi uygulanmıştır.Araştırmanın evrenini İstanbul'daki (3455) A Grubu seyahat acentesi çalışanı (51825), örneklemini ise 417 seyahat acentesi çalışanı oluşturmuştur. Yapılan analizler sonucunda seyahat acenteleri çalışanlarının yumuşak başarı faktörleri ile ürün satış başarıları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışanların cinsiyetleri ile yumuşak başarı faktörleri ve ürün satış başarıları arasında anlamlı farklılıklar olmadığı tespit edilmiştir. Analizler neticesinde ulaşılan diğer sonuçlar ise bulgular kısmında tablolaştırılarak gösterilmiştir.Anahtar Kelimeler: Seyahat acenteleri, Yumuşak Başarı Faktörleri, Enformasyon Kalitesi, Ürün Satış Başarısı, İstanbul.
dc.description.abstractTravel and tourism are information-intensive areas. The information needs of people about travel and tourism are mostly met by travel agencies. The information quality of travel agencies relates to the quality of competence, reliability, empathy, communication and responsiveness of the personnel that they employ. This relation also affects the success of sales of products and services in agencies.The aim of this study is to determine whether there is any relationship between soft skill factors (competence, reliability, empathy, communication and response) and product sales success of the personnel working in A group travel agencies in Istanbul and whether these two factors vary according to demographic variables. In accordance with this aim, hypotheses were established and frequency and correlation, independent t-test, one-way variance (ANOVA) were used in order to analyse the data. In addition, reliability analysis was applied to the scales.The population of the study consisted of (3455) A group travel agencies employees in Istanbul (3455) and the sample was 417 travel agency employees. As a result of the analyzes, it was concluded that there is a positive and significant relationship between the soft skill factors and product sales success of travel agency employees. It was detected that there were no significant differences between the gender and soft skill factors and product sales success of the employees. The other results are presented in tables in the findings section.Keywords: Travel Agencies, Soft Skill Factors, Information Quality, Product Sales Success, İstanbul.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleSeyahat acentesinde çalışan personelin yumuşak başarı faktörleri ile ürün satış başarıları arasındaki ilişkinin analizi: İstanbul örneği
dc.title.alternativeThe analysis of the relationship between soft success factors and product sales achievements of personnel working at travel agency: Istanbul case
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-12-30
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10153186
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598580
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess