Hazır giyim üreten bir işletmede organizasyon ve yönetim sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu calxsmada; bir hazır giyim işletmesinin organizas yon ve yönetim sorunlarını ortaya koymak ve bunların düzel tilmesi için çözüm tedbirleri getirmek amaçlanmıştır. Bu sebeple, çalışmanın teorik yapısını teşkil eden 1. ve 2. bölümlerinde, hazır giyimin tanımı, gelişimi, nevileri, ha zır giyim işletmelerinin organizasyon yapıları, yönetimle ri, pazarlama faaliyetleri ve bu olguların yönetim düşünce si açısından teorik olarak yorumu sunulmaya çalışılmıştır. Bu teorik çerçeve doğrultusunda Ankara'da faaliyette bulunan Bulvar Giyim Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketinde araştırma yapılmıştır. Bilgi toplamak için iki anket formu geliştirilmiş, bunlardan biri yönetici durumda olanlara, ikincisi ise us ta ve işçi gibi üretimin yürütülmesinden sorumlu kişilere uygulanmıştır, Söz konusu işletmeden elde edilen bilgile rin yüzdeleri alınarak yoruma hazır hale getirilmiştir. Bunların sonuçlarına göre işletmede çalışan personelin bü yük çoğunluğu ilkokul mezunudur. Halbuki bilgili ve yete nekli personel işletmeye yarar sağlar. Organizasyonlarda en üst kademeden aşağı kademelere kadar açık bir otorite hakim olmalıdır. İşletmede hiç kimse birden fazla kısım amirine rapor vermemelidir. Herkesin tek amiri olmalıdır. İşletmelerde beşerî ilişkilerin ve bunları iyi yönetmek ten doğan yüksek bir moral düzeyinin önemi büyüktür. -67--68- îşletme yöneticisi işçilerin çalışma ve verim durumlarını etkileyebilecek onların moral seviyelerini yükseltip alça- tabilecek davranışlardan kaçınmalıdır. Yine sonuçlara göre yöneticilerde bu konuda da bir tutarsızlık söz konusudur. İşletmelerde haberleşmenin önemi büyüktür. Dilek ve yakın maların üst düzeydeki yöneticilere ulaştırılmasında kolay lık sağlanmalıdır. Böylece 3. bölüm yorum ve değerlendir meyle tamamlanmıştır. Daha sonra çalışmanın tamamı göz önünde bulundurularak bir takım çözüm tedbirleri getirilmeye çalışılmıştır. Buna göre eğitimli bir yöneticinin bilgi ve tecrübe birikimi ile sistemli plânlı yaklaşımlarına ihtiyaçları vardır. Pazar araştırması yapacak bu konuda eğitimli elemanları olan, sa tışı artıracak bir bölüm oluşturulmalıdır. Ürün ve marka çe şitlemesine gidilmeli rekabet artırılmalıdır. Emir-komuta zinciri tam olarak işletilmelidir. Amirlerin yetki ve sorum lulukları yazılı olarak açık bir şekilde tanımlanmalıdır. İşletmenin yapısına ve ihtiyaçlarına uygun yazılıplânlar ge liştirilmelidir. İşletmelerin büyümeleri, hatta ayakta kalmaları yeni ve değişik ürünler üretmekle mümkündür, İşletmenin yeni kreasyonlar yaratacak bir model ve kalıp geliştirme bölü- münede ihtiyacı vardır.
Collections