Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Giyim Eğitimi Bölümü `makina teknolojisi` dersinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM V ÖZET Toplumların yeni gelişmelere kolayca uyumlarını sağla yacak değişme, bireylerin eğitimi ile gerçekleşebilir. Okul lar bunu gerçekleştirirken eğitim süreçlerini örgün bir şe kilde, tertipli ve düzenli olarak yürütmek zorundadırlar. Eğitim etkinliklerinin belirli bir sistem içinde örgütlenme- siyle öğretim programları meydana getirilir. Mesleki Eğitim Fakültesi, Giyim Endüstrisi ve Eğitimi Bölümü programlarında, kuruluşundan bu güne kadar yetiştirdi ği elemanları toplumsal ihtiyaçlara uygun hale getirme çaba larıyla çeşitli değişiklikler yapılmıştır. `Makina Teknoloji si` dersinde de diğer dersler gibi hedefler ve yaşantılar ne kadar dikkatle seçilmiş olursa olsun her zaman istenilen so* nuç i. alınmayabilir. Sınama durumu sonunda ortaya çıkacak bul gularla da hedeflere ne derece ulaşıldığı belirlenerek yeni program düzenlemelerinde gözönünde bulundurulması gereken noktalar ortaya konmalıdır. Böylece belirlenen aksaklıkları ortadan kaldırmak için önlemler alınabilir. `Makina Teknolo jisi` dersi, diğer alan kültürü derslerine transfer edilebi lecek bazı ön bilgileri ve becerileri kapsamaktadır. Bu araştırmada, G.ü. Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Eğitimi Bölümü I. sınıf II. yarıyıl öğretim 4041 programında yer alan `Makina Teknolojisi` dersi değerlendi rilmiştir. Araştırmanın evrenini, Giyim Endüstrisi ve Eğitimi Bö lümü 1985-1986 öğretim yılında bu dersi okuyan 127 kişilik I. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplamada kullanılan başarı ve ara testleri araş tırmacı tarafından hazırlanmış ve geliştirilmiştir. Ana prob lem dört alt problemi kapsamaktadır. Araştırmada sınanan alt problemler şunlardır: 1. `Makina Teknolojisi` dersi hedefleri ölçüt olarak alındığında dersin sonundaki öğrenci başarısı ne düzeydedir? 2. `Makina Teknolojisi` dersi hedefleri ölçüt olarak alındığında ders başındaki öğrenme düzeyi ile ders sonunda ki öğrenme düzeyi arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? 3. `Makina Teknolojisi` dersini okutan öğretmenlerin sınıf larındaki başarı düzeyleri anlamlı derecede farklılık göstermekte midir? 4. `Makina Teknolojisi` dersindeki öğrenmelerin belli bir süre sonra unutulma derecesi nedir? Araştırmaya ilişkin bu alt problemlerin sınanması için bilişsel alanla ilgili testler hazırlanmıştır, ön test, öğ retim yılı başında, ara testleri öğretim faaliyetleri devam ederken ve son test öğretim yılı sonunda (final) uygulanmış tır.42 ölçme araçları hazırlanırken aşağıdaki işlemler uygu lanmıştır. 1. Giyim Endüstrisi ve Eğitimi Bölümü öğretim progra mında yer alan `Makina Teknolojisi` dersinin konu alanları I ve hedefleri yeniden düzenlenerek, gözlenebilir öğrenci dav ranışlarına çevrilmiştir. 2. Hedeflerle konu içeriğini gösteren analiz tablosu hazırlanarak bilişsel alanla ilgili testler (ön test-ara test- son test) hazırlanmıştır. 3. Test sonuçlarının ortalamaları, standart kakmaları başarı yüzdesi, tek faktörlü varyans analizi hesaplanmış ve (t) testi uygulanmıştır. Daha sonra söz konusu alt problemler yoklanarak sonuçlar elde edilmiştir. Buna göre? Araştırmaya konu olan öğrenci grublarının öğretim yılı başındaki ölçmeden elde edilen başarı yüzdeleri yüzde 51 ilej yüzde 39 arasında» öğretim yılı sonundaki ölçmeden elde edilen başarı yüzdeleri yüzde 85 ile? yüzde 74 arasında bir dağılım göstermiştir. 'Makina Teknolojisi` dersinin bilişsel hedefleriyle il gili erişilen düzeyi belirlemek amacıyla uygulanan ön-test ve ıson-test sonuçları arasınc i a : 0.5 düzeyinde anlamlı bir fark bulunmuştur. `Makina Teknolojisi` dersinin farklı öğretmenlerin okut masında sadece C ve D sınıflarının başarıları arasında a: 0.5 düzeyinde 35 serbestlik derecesinde anlamlı fark bulunmuştur. Değerlendirmeye konu olan dersin unutulma derecesini belirlemek amacıyla uygulanan korelasyon katsayısı.75 bulun muştur. Bu durum öğrencilerin önemli bir kısmının unutulmaya karşı dirençli olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, `Makina Teknolojisi` dersi öğretim prog ramının etkili olduğu söylenebilir.
Collections