Kız meslek lisesi 1. sınıf `kalıp hazırlama teknikleri` dersi programında yer alan müller biçki sisteminin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM V ÖZET Bu araştırma `Kalıp Hazırlama ve Giyim Uygulama Teknikleri` dersinde Müller Biçki Sisteminin etkililiği değerlendirilmiştir. Veri toplamada kullanılan bilgi testi, ürün beceri testi ve anket araştırmacı tarafından hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın evreni Ankara il merkezde bulunan Kız Meslek Lisesi 1988-1989 öğretim yılında Müller Biçki Sistemini uygulayan Lise birinci sınıflar oluşturmaktadır. Evrendeki okullardan random yolla seçilen birer şubedeki toplam 410 öğrenci ile bu öğrencilere derse giren 30 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Ana problemin çözümünde alt problemler dikkate alınarak aşağıda belirtilen sorulara cevap aranmıştır. 1- Kalıp hazırlama dersi hedeflerinin gerçekleşme derecesi nedir? 2- Kalıp hazırlama dersinde gerçekleşen hedefler bakımından örnekleme katılan okullar arasında anlamlı fark var mıdır? 3- Müller Biçki Sisteminin öğretimi ile ilgili öğretmenlerin kendilerini yeterli bulma derecesi nedir? 4- Müller Biçki Sisteminin öğretimi ile ilgili öğretmen görüşleri nedir ? Elde edilen araştırma bulguları özet ile aşağıda verilmiştir. I- Kalıp Hazırlama dersinde hedeflere ulaşma derecesi düşüktür, öğrenme düzeyi bilgi testinde yüzde 44.7 ürün beceri testinde yüzde 50.38 olarak bulunmuştur. Bu sonuca göre öğrenciler de belli miktarda öğrenmenin gerçekleştiğini, programın etkililiğine kanıt sayılabilecek yeterli öğrenmenin olmadığı görülmüştür. 552- Kalıp Hazırlama dersinde gerçekleşen hedefler bakımından örnekleme katılan bazı okullar arasında bilgi ve beceri testi sonuçlarında anlamlı bir fark bulunmuştur. Okullar arasındaki başarıda anlamlı fark bulunmasına rağmen lise birinci sınıftaki öğrencilerin Müller Biçki Sisteminde öğretmin programındaki hedeflere tam ulaşamadıkları ve bu nedenle tam öğrenme düzeyine gelemedikleri anlaşılmaktadır. 3- Müller Biçki Sisteminin öğrencilere öğretilmesinde öğret menlerin yüzde 80' ni kendilerini yeterli, diğerleri kısmen yeterli veya yetersiz bulmaktadırlar. Kendilerini yeterli bulan öğretmenler mesleki. tecrübesi 6-15 yıl olanlardır. Kendilerini kısmen yeterli veya yetersiz bulanlar meslekteki tecrübe eksikliği veya okul yıllarında sistemi öğrenmediklerinden kaynaklandığı anlaşılmaktadır. öğrenci başarısı öğretmen başarısı ile paralel olduğundan dolayı öğrenci başarısını yüksek tutabilmek için öncelikle öğretmenlerin sistem hakkındaki bilgi ve becerileri tamamlanmalıdır. 4- Müller Biçki Sisteminin öğretiminde öğretmenlerin aşağıda belirttikleri görüşler doğrultusunda çalışmaların yapılması başarıyı olumlu şekilde etkileyebileceği düşünülmektedir. a- Programda ders saatleri artırılmalı, çevre şartları yeniden düzenlenerek eğitimi başarılı bir şekilde yapabilecek şekle dönüştürülmeli. b- öğrencilerin başarılarını yükseltmek için sistem hak kında öğrencilere ön bilgiler verilmelidir. c- Giyim ders kitabı olarak okutulan `Giyim Temel Çizimler Kalıpla Çizimler` kitabı öğretmen görüşleri de alınarak yeniden hazırlanmalıdır. d- Kalıp hazırlama sisteminde Türk vücut özellikleri dikkate alınarak yeniden düzenleme yapılmalıdır.57 Sonuç olarak Müller Biçki Sistemi Türkiye'nin bütün Kız Meslek Liselerinin giyim öğretim programları kapsamında uygulanması bakımından sistem elde edilen bulgular ışığında yeniden değerlendirilmeli ve sonuçları program geliştirme çalışmalarına yansıtılmalıdır.
Collections