Ankara`daki yüksek öğrenim gençliğinin iyi giyim ve moda hakkındaki görüşleri ve bunu uygulayabilme olanakları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-91- 6. ÖZET Giyim, beslenme, barınma gibi insanların temel gereksinimlerindendir. İnsanların daha iyiyi, daha güzeli arama çabaları ile iyi giyim ve moda doğmuştur. İyi giyim ve moda konusu ve bunu uygulayabilme olanakları, bilinçli, dinamik, yeniliklere çabuk ayak uydurabilen insanların bulunduğu yüksek öğrenim topluluğunda yapılan anketle araştırılmıştır. Yaşları 18-25 arasında olan Ankara 'daki Yüksek Öğrenim gençliği, Türkiye'nin çeşitli il ve ilçelerinden gelmiştir. Farklı çevrelerin çocuklarıdır ve ekonomik durumları da bir birinden farklılık göstermektedir. Bilkent, G.D.T.Ü., Ankara Hacettepe üniversitesi öğrencilerinin resmî okullar ve de bilhassa Gazi Üniversitesi öğrencilerinden daha iyi ekonomik koşullarda oldukları görülmektedir. Ekonomik durumu en iyi olan öğrenciler Bilkent Üniversitesi'ndedir. Tüm öğrencilerin kendi giyim harcamalarından daha fazlasına ihtiyaç duyduğu ve. giyimi etkileyen en büyük etmen olarak ekonomik durumu gösterdiği görülmektedir. Giyim ihtiyaçlarını karşılamak için temel ihtiyaçlarından kısıntı yapmadıklarını, arkadaşları ile pek giysi yardımlaşmasına gitmediklerini belirten öğrenciler, büyüklerinin giysilerini de giymek yerine, yeni bir şeyler almayı daha çok tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Giyim ihtiyaçlarını karşılamak için alışverişlerinde, ekonomik durumu iyi olan öğrencilerin daha plânsız hareket ettiği ve vitrinleri beğenemedikleri için dalaştıkları, ekonomik durumları iyi olmıyanların vitrinleri, daha ucuzunu bulabilme amacıyla dolaştıkları ve alışverişe çıkma dan evvel plân yaptıkları görülmektedir. Çoğunlukla hazır giyimi, evde dikilmiş giysilere tercih ettikleri ama firma adının ekonomik durumu daha iyi olan öğrencilerde önem kazandığı görülmektedir. öğrenciler okul kıyafeti olarak pantolon kazak gibi rahat bir kıyafeti tercih ettiklerini belirtmişlerdir.-92- Modayı, zaman içindeki beğeni devreleri alarak güren ve gerekliliğine inanan bu bilinçli öğrenciler, modadan etkilenmekle beraber onun esiri değildirler. Mada alan giysileri giyme alışkanlığında olanlar, grubun sadece % 50'si kadardır ve çoğunlukla kendilerini, modayı izle meye çalışanlar diye nitelendirmişlerdir. Öğrenciler, moda olan ürünleri daha öncekilerden da ha iyi olduğu için değil de yeni ve değişik olduğu için tercih ettiklerini ve psikolojik durumlarını iyi yönde etkilediğini belirtmişlerdir. Daima, modayı sınıflarına getiren belirli grupların olduğu ve bu öğrencilerin ekonomik durumlarının diğerlerinden daha iyi olduğu anlaşılmaktadır. Öğrenciler, giysilerini seçerken, giysilerin moda oluşundan çok, vücutlarına yakışması üstünde durmaktadırlar. indirimli satışları ucuz bir şeyler alabilmek için bir fırsat bilmekle beraber fazla etkilenmedikleri ve rağbet etmediklerini, bazen de kalitesiz bulduklarını belirtmişlerdir. Ekonomik durumları ile iyi giyim, moda ilişkisini çok iyi kuran bu öğrencilerin, giyim seçiminde de bilinçli hareket ettikleri saptanmıştır. -93- 6. SUMMARY Clothing is one of the basic human needs such as feeding and sheltering. Better clothing and fashion stemmed from the efforts of human search fur the bet ter and more' beatiful. Well dressing and fashion together with their af- fordabilitiy were the subject of this research conduc ted based upon a questionaire applied to university students who are concious, dynamic, adaptive and ready to follow the changes. The university students in Ankara, aged between 16-25, come from the various towns and cities of Turkey, They represent different environments and economical conditions. Students of Bilkent, D.D.T.Ü., Ankara and Hacettepe Universities differ considerably from those of Official Schools and especially from Gazi University students in terms of economic conditions. The richest students are of Bilkent University. It is generally observed that almost all of the students are in need of money more than they have and accept the economic situation aa the most effective factor for their clothing. The results show that youngsters prefer not to limit their basic needs in order to achieve a better dressing; they do not wear each others' clothes and prefer their own to the clothes of their elderly brothers or sisters. The richer ones go shopping and choose the bet ter and what they like while the poorer look for the cheaper only throughout the windows. Ready made clothes are preferred to home - made ones and those of well known trade marks are signi ficant only for the riches. Students generally during the school-hours prefer comfortable pieces like trousers and shirts or sweaters,-3k- Fasjıion is considered as a necessity and periods of preferences but it is not considered as something to be bound to. The ones who used to follow fashion is about 5D % and decribe themselves as those who try to follow the fashion. Fashion clothes are preferred not because they are better but because they are different and because of psychological effects. There are always certain groups in the classrooms that bring the fashion and economic situations of those group members are better off than the other. The students usually buy the clothes which suit them most rather than the fashion consideration. The sales are considered as Dppurtunities to buy cheaper, but in general students say they are not af fected much and even they see the dresses on sales as low quality. The young university students balance their econo mical conditions and well dressing by sellecting con- ciously what they want and what they need.
Collections