Bünyesinde anasınıfı bulunan ilkokullardaki müdürlerin ve kız meslek liselerindeki uygulama anaokulları idarecilerinin öğretmenlerini değerlendirmeleriyle, öğretmenlerin kendi kendilerini değerlendirmeleri arasındaki...
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM V ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER Bu bölümde araştırmanın özeti, sonucu ve önerilerine yer verilmiştir. Araştırmanın Özeti Eğitim sistemi içinde son yıllarda yerini alan okulöncesi eğitim kurumlarının önemi her geçen gün artmaktadır. Çocuğun en yoğun öğrendiği devre 0-8 yaşları arasındadır ve bu yılların çocuğun gelecekteki yaşantısına çok büyük etkisi olmaktadır. Çocuğun bu dönemin büyük bir kısmını okulöncesi eğitim kurumlarında geçirmesi bu kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenin sorumluluklarını artırmaktadır. Okulöncesi eğitim kurumlarında çocuğu en çok etkile yen kişi öğretmendir. Bu nedenle öğretmenin tanınması çocuğun, dolayısıyla toplumun geleceği açısından büyük önem kazanmaktadır. Okulöncesi öğretmeni; yöneticisi, veliler, diğer öğretmen arkadaşları, müfettişler ve kendisi tarafından resmi ya da gayriresmi yollarla değerlendirilir. Bu değerlendir menin nasıl yapıldığı ve sonuçlarının öğretmen tarafından nasıl kullanıldığı, öğretmenin vereceği eğimi olumlu yada olumsuz yönde etkilemektedir.. Bu araştırma, Ankara il Merkezindeki ilçelere bağlı. Kız Meslek Liselerindeki uygulama anaokullarında görev yapan İdarecilerin ve bünyesinde anasınıfı bulunan Ilkokullardaki müdürlerin öğretmenlerini değerlendirmeleriyle öğret menlerin kendi kendilerini değerlendirmelerini tesbit etmek - 128 -- 129 - ve karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır., Araştırmanın evrenini, Ankara il Merkezindeki İlçeler de MtE,B« na bağlı Kız Meslek Liselerindeki uygulama anaokullarında- çalışan idareci ve öğretmenleriyle, bünyesinde ana sınıfı bulunan İlkokullarda çalışan müdür ve anasınıfı öğret menleri oluşturmuştur. Araştırma amacına ulaşmak üzere, araş tırma süresince kendi içinde alt bölümlere ayrılmış İki soru ya cevap aranmıştır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketler yöneticinin öğretmeni değerlendirmesi ve öğretmenin öz-değerlendirme yapması -için iki grupta, hazırlan mıştır. Anket örneklemin öğrenim durumuna, meslekteki kıdemine ilişkin bilgiler ve öğretmen davranışlarının değerlen dirilmesi olmak üzere iki bölümden oluşmuştur, öğretmen ve yöneticilerin davranışları derecelemeleri.için dörtlü dereceleme ölçeğine yer verilmiştir. Anketler araştırmacı tarafından örneklem grubuna uygulanmış ve toplanmıştır. Toplanan anketler kontrol edilecek değerlendirmeye hazır hale getirilmiştir. Elde edilen veriler kodlanarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde j frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, ortalamalar arası farkın standart hatası ve. Jlt` testi gibi istatistik tekniklerden faydalanılmıştır. Bulgular tablolar haline getirilerek yorumlanmıştır. Araştırmanın Sonuçları Kız Meslek Liselerindeki uygulama. anaokullarında görev yapan idarecilerle öğretmenlerin ve bünyesinde anasınıfı bulunan -İlkokullardaki müdürlerle öğretmenlerinin değerlendirmelerinin tesbiti ve karşılaştırılması amacıyla yapılan bu araştırmada şu sonuçlar elde edilmiştir (Sonuçlar araştırma sorularının sırasına uygun olarak gruplandırılmıştır.) A« Verilerin Elde Edildiği Gruba Ait Sonuçlar t Araştırma grubuna uygulanan anketlerin geri dönme oranı %95 tir. Bu oran sosyal bilimler alanındaki araştırmaların özellikleri ve sınırlılıkları İle değerlendirildiğinde, güvenilir ye'
Collections