Ortaokul öğrencilerinin internetten din öğrenmeye karşı tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin internetten din öğrenmeye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Artvin il merkezinde bulunan ilköğretim ikinci kademe (5.,6.,7.,8. sınıf) öğrencileridir. Bu evren içerisinden basit tesadüfi örneklem yoluyla belirlenen dört okuldan toplamda 435 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ''Kişisel Bilgi Formu'' ve ''İnternetten Din Öğrenme Tutum Ölçeği'' kullanılmıştır.Öğrencilerin internetten din öğrenme tutumları ile internetin gelecekte eğitimin bir parçası haline geleceğini düşünmeleri, internetten din öğrenmenin doğru olduğunu düşünmeleri ve internetten dini bilgileri nasıl öğreneceklerini bilmeleri arasında anlamlı fark bulunmuştur.Araştırmada internetin faydaları arasında en çok ödevlerimi yapmama yardımcı oluyor seçeneği işaretlenmişken, internetin zararları arasında en çok internetin bağımlı hale getirdiği ve aile içi iletişimi zayıflattığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin interneti daha çok zaman geçirmek ve eğlenmek için kullanmaktadırlar. Öğrencilerden çoğunluğunun interneti günlük 2-3 saatten az kullanmakta olduğu sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to investigate the attitudes of secondary school students towards learning religion from the internet according to various variables. The screening method, one of the quantitative research methods, was used in the research. The population of the research is the second grade (5th, 6th, 7th, 8th grade) students in the city center of Artvin in the 2015-2016 academic year. A total of 435 students from four schools selected through simple random sampling were the sample of the study.A significant difference was found between the students' attitudes towards learning religion from the Internet and thinking that the internet would become a part of the education in the future, thinking that learning religion from the internet was right and knowing how to learn religious information from the internet.Among the benefits of the internet, the option of helping me do my homework was selected the most, while it was concluded that the Internet made the most dependency of the internet and weakened the family communication. Students use the Internet to spend more time and have fun. It was concluded that the majority of students use the internet for less than 2-3 hours per day.
Collections