Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Eyup
dc.contributor.authorYazar, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-03T15:41:42Z
dc.date.available2020-12-03T15:41:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57655
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokul öğrencilerinin internetten din öğrenmeye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Artvin il merkezinde bulunan ilköğretim ikinci kademe (5.,6.,7.,8. sınıf) öğrencileridir. Bu evren içerisinden basit tesadüfi örneklem yoluyla belirlenen dört okuldan toplamda 435 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ''Kişisel Bilgi Formu'' ve ''İnternetten Din Öğrenme Tutum Ölçeği'' kullanılmıştır.Öğrencilerin internetten din öğrenme tutumları ile internetin gelecekte eğitimin bir parçası haline geleceğini düşünmeleri, internetten din öğrenmenin doğru olduğunu düşünmeleri ve internetten dini bilgileri nasıl öğreneceklerini bilmeleri arasında anlamlı fark bulunmuştur.Araştırmada internetin faydaları arasında en çok ödevlerimi yapmama yardımcı oluyor seçeneği işaretlenmişken, internetin zararları arasında en çok internetin bağımlı hale getirdiği ve aile içi iletişimi zayıflattığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin interneti daha çok zaman geçirmek ve eğlenmek için kullanmaktadırlar. Öğrencilerden çoğunluğunun interneti günlük 2-3 saatten az kullanmakta olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the attitudes of secondary school students towards learning religion from the internet according to various variables. The screening method, one of the quantitative research methods, was used in the research. The population of the research is the second grade (5th, 6th, 7th, 8th grade) students in the city center of Artvin in the 2015-2016 academic year. A total of 435 students from four schools selected through simple random sampling were the sample of the study.A significant difference was found between the students' attitudes towards learning religion from the Internet and thinking that the internet would become a part of the education in the future, thinking that learning religion from the internet was right and knowing how to learn religious information from the internet.Among the benefits of the internet, the option of helping me do my homework was selected the most, while it was concluded that the Internet made the most dependency of the internet and weakened the family communication. Students use the Internet to spend more time and have fun. It was concluded that the majority of students use the internet for less than 2-3 hours per day.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin internetten din öğrenmeye karşı tutumları
dc.title.alternativeSecondary school students attitudes against learning from the internet
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmReligion
dc.identifier.yokid10287465
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600074
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess