Erich Kaestner und jugendliteratur
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
100 7. Inhaltsangabe der Magisterarbeit auf Türkisch ÖZET Bu araştırmamda Alman dilinde yazılmış olan gençlik edebiyatının nasıl ele alındığı hakkında genel bir fikir vermeye çalıştım. Bu amaçla konu üzerinde yapılan bilimsel çalışmalarda diğer yazar ve eğitimcilerin görüşlerini ele aldım, özellikle Ruth, Bamberger. Langosch. Fâhrmann, Krüger gibi çağımızın modern yazarlarının teorilerini, sekonder literatür olarak inceledim. Bilindiği gibi asrımızın son çeyreğinde gençlik edebiyatı, bu edebiyatın yararları, eğitime katkısı ve benzeri sorular gündeme gelmiş; edebiyat, eğitim ve bilim çevrelerinde tartışılan başlıca konulardan biri olmuştur. Böyle olmakla beraber soruların çözümü, henüz aydınlığa kavuşmamıştır. Bir eğitim fakültesi elemanı olarak özellikle gençlik edebiyatının eristiği kriterler ve gençlik üzerindeki fonksiyonlarını araştırmayı gerekli ve çekici buldum. Ayrıca Alman dilinde yazılmış gençlik edebiyatı metinlerini derslerimde, örneğin `Metin İncelemeye Giriş` dersimde araç olarak islemekte,- gerek yazılı ifade, gerekse anlam bakımından uygulama yapmaktayım.101 Çalışmamın bir yönü de, ögretmenlkik tecrübeme dayanmaktadır. Bu tecrübelerime dayanarak gençlik edebiyatı metinlerinin dil öğretiminde rahatlıkla kullanıldığına şahit oldum. Bu deneyimimi, diğer eğitim elemanı meslektaşlarıma da ulaştırmak istiyorum. Gençlik edebiyatının dili sadedir, açıktır; kolay anlaşılır; problemler insanın ilgisini çeker: severek okumak is terler. Bu nedenle motive edici özelliği vardır. Yüksek lisans tezinin kapsamı ve sınırları içinde örnek olmak üzere çağımızın çok popüler yazarlarından Erich Kastner'in edebi çalışmalarını bilimsel olarak incelemeyi. tez danışmanım Doç. Dr. Suna KAVSAOGLU ile kararlaştırdık. Kastner'in gençlik edebiyatına olan katkılarını daha iyi değerlendirebilmek amacı ile önce edebi şahsi yetini ele aldım. Bununla birlikte bütün eserlerine, kendisi için yazılan ve yapılan araştırmalara kronolojik sırasıyla yer verdim. Daha sonraki bölümlerde ise Kastner'in gençlik edebiyatını eğitim amaçlı düşündüğünü sezdim. Ve bunun böyle olduğunu, iki eserinde `Emil und die Detektive` ve `Das fliegende Kiassenzimmer`de ince leyerek aydınlattım. Araştırmamda Erich Kastner'in tüm gençlik edebiyatıyla ilgili eserlerini ele aldım. Ancak tez kapsamı dolayısıyla iki romanını bilimsel yorum metodları ile inceledim. Diğer bütün eserlerinde de ^TOSMetoErtH^f»102 dikkatimi çeken ortak elementler şunlardır : Kastner; gençlere, bilerek, isteyerek ve amaçlı olarak demokratik ve hümanist düşünmeyi, faziletli olmayı, açık sözlü ve namuslu olmayı, dürüst davranışı, eşitliği ve haksızlığa karsı kendini savunabilme gücünü kazandırmayı amaçlamıştır. Kastner'in amacını değerlendirecek olursak, tutarlı bir ahlâk anlayışı içinde edebiyat yoluyla gence şahsiyet ve karakter eğitimi verebilmektir diyebiliriz. Tezimde orijinal olarak bu yorumları çalıştım. ayrıca son yüzyılın Alman dilinde yazılmış gençlik edebiyatı bibi iyografyasıyla diğer araştırmacılara hizmet getirmek istedim.
Collections