Show simple item record

dc.contributor.advisorArda, Zeki Cemil
dc.contributor.authorÇoban, Nusret
dc.date.accessioned2021-05-05T09:02:12Z
dc.date.available2021-05-05T09:02:12Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/576311
dc.description.abstractII ÖZET Bu araştırmada ortaöğretim 1 ve 2. basamağında okutulan Almanca dil dersleri üzerinde durulmuştur. Ülkemiz bir çok turist kendine çekmektedir. Bu turistlerin çoğunluğuda Alman turistlerdir. Öte yandan ülkemiz Almanya ile sıkı ilişki içerisindedir. Çeşitli endüstri maddeleri Almanya'dan ihraç edilmekte ve Almanya ile bir çok ticari ilişkiler kurulmaktadır. Bu iki faktör Almanca dil öğretiminin önemini artırmaktadır. Oysa orta öğretimi biten öğrencilerimiz genelde Almancayı konuşamamaktadır. Bu araştırmada bu başarısızlığın nedenleri araştırılmıştır. Başarısızlığın nedenleri: a. Öğretmen faktörüne b. Öğrenci faktörüne dayanmaktadır. Öğretmenler yabancı dil öğretim metodlarını yeterince tanımamakta kendilerini geliştirme imkanlarını da bulamamaktadırlar. Çoğunluğu Almanca konuşulan bir ülkeye hiç gitmemiştir. Bunların bilgileri teoriktir. Öğrenciler ise motive edilememektedirler ve ders çalışma alışkanlıklarını da kazanmamışlardır. Ailelerine karşılaştıkları güçlükleri soracak Almanca bilen bir kimse yoktur. Öğrenci güçlüğü, kendisi aşamıyorsa, kendisinde istenilen davranış değişikliğide oluşmamaktadır.
dc.description.abstractIII ZUSAMMENFASSUG In dieser Arbeit hat man nach den Zustanden des Fremdsprachumterrichts `Deutsch` in der Sekunderstufe I und II geforscht. Unser Land lebt sich viele Touristen, viele von diesen sind nur Deutschen. Andererseits ist unser Land im Kontakt mit B.R.D. Vile Produkte werden aus Deutschland importiert und viele wirtscharfliche Kontakten mit Deutschland immer begründet werden. Diese zwei Faktoren entwickelt die Wichtigkeit des Erwerbs der deutschen Sprache. Aber viele, die Sekunderstufe I beendet haben, können oft leider deutsche Sprache nicht gut beherschen. In diesem studium hat man nach den Grimden dieser unerfolgreichen Stuationen geforscht. Die Griinden können sich in folgender Masse Zahlen: a) Lehrerfaktör b) Schülerfaktör Die Lehrer kennen nicht ganz gut Fremdscprachenlehrmethode und können die Möglichkeitten nicht finden, um ihre Fahigkeiten zu entwickeln. Viele von ihnen sind niemals nach Aussland gefahren, wo man nur Deutsch spricht. ihre Kenntnisse sind deswegen theoretisch. Die Schüler können nicht an diese Sprache motiviert werden und haben keine Gewohnheit, wie man fiir den Unterricht vorbereiten soil. Sie haben keine Personen in ihren Familien, die sie eine Frage nach ihren Schwierigkeiten stellen können. Falls der Schüler diese Schwierigkeiten nicht selbst uberwinden könnten, könnten die qewiinschten Verhaltensaderungen nicht entstehen.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında Almanca dil derslerinde başarısızlığın nedenleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmFailure
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid26054
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26054
dc.description.pages51
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess