Plastik sanatlarda `heykel, performans, video` bedenin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1960 kusagı sanatçılar, hedeflerini gerçeklestirmek için bedenlerini sanateylemlerinde kullanmaya baslar. Ancak sanatçılar bedeni geleneksel sanattakimodel anlayısının aksine dogrudan sanat yapıtı olarak kullanır. Bedenininfizyolojisini estetikten ayırarak genel kabul görmüs sanat begenisini yıkar. Batımodernizmin bedenleri uyruklastıran, davranısları yöneten, ne yapmasıgerektigini buyuran yönetim biçimlerini entelektüel çaba göstermeden izleyicidetravmalar yaratarak karanlık yönlerini sorgular. Sanatçılar, dogal olarakadlandırılan yasantının aslında normallestirme adı altında belirlenmis kalıplaroldugunu bedenlerine uyguladıkları törensel eylemlerde vurgular. Bu yüzdendirki, izleyicinin tepkisi kendilerine yapılmıs bir saldırıya karsı degil,alıskanlıklarına duydugu baglılıgının anlamsız kılınmasınadır. Bedensanatçıları bedenlerinin limitlerini zorlayarak izleyicinin algılama sınırlarınızorlar. zleyiciye bedenin çok daha zengin bilesenlerden olustugununfarkındalıgını saglar. Artists of 1960 generation start using their bodies in artistry activities inorder to realize their objectives. Artists use body as artistic work not astraditional artistic model. It destroys generally accepted artistic appreciationby separating the physiology of its body from aesthetic. Western modernismquestions the darks sides of the management styles that nationalize the bodies,direct the behaviors, and order what to do by creating traumas in spectators.Artists emphasize, by ceremonial actions they apply to their bodies, the fact thatthe life called as natural is actually a number of models that are determinedunder the name of normalization. For this reason, the reaction of the spectatoris not against an aggression made to them but it stems from the fact that theirdependence to their habits made senseless. Body artists impose comprehensionlimits of the spectators by coercing the limits of their bodies. They provide tothe spectators the comprehension concerning the fact that the body consists ofmuch more rich elements.
Collections