Show simple item record

dc.contributor.advisorAtıl, Arzu
dc.contributor.authorTankut, Uğur
dc.date.accessioned2021-05-05T08:59:56Z
dc.date.available2021-05-05T08:59:56Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575506
dc.description.abstract1960 kusagı sanatçılar, hedeflerini gerçeklestirmek için bedenlerini sanateylemlerinde kullanmaya baslar. Ancak sanatçılar bedeni geleneksel sanattakimodel anlayısının aksine dogrudan sanat yapıtı olarak kullanır. Bedenininfizyolojisini estetikten ayırarak genel kabul görmüs sanat begenisini yıkar. Batımodernizmin bedenleri uyruklastıran, davranısları yöneten, ne yapmasıgerektigini buyuran yönetim biçimlerini entelektüel çaba göstermeden izleyicidetravmalar yaratarak karanlık yönlerini sorgular. Sanatçılar, dogal olarakadlandırılan yasantının aslında normallestirme adı altında belirlenmis kalıplaroldugunu bedenlerine uyguladıkları törensel eylemlerde vurgular. Bu yüzdendirki, izleyicinin tepkisi kendilerine yapılmıs bir saldırıya karsı degil,alıskanlıklarına duydugu baglılıgının anlamsız kılınmasınadır. Bedensanatçıları bedenlerinin limitlerini zorlayarak izleyicinin algılama sınırlarınızorlar. zleyiciye bedenin çok daha zengin bilesenlerden olustugununfarkındalıgını saglar.
dc.description.abstractArtists of 1960 generation start using their bodies in artistry activities inorder to realize their objectives. Artists use body as artistic work not astraditional artistic model. It destroys generally accepted artistic appreciationby separating the physiology of its body from aesthetic. Western modernismquestions the darks sides of the management styles that nationalize the bodies,direct the behaviors, and order what to do by creating traumas in spectators.Artists emphasize, by ceremonial actions they apply to their bodies, the fact thatthe life called as natural is actually a number of models that are determinedunder the name of normalization. For this reason, the reaction of the spectatoris not against an aggression made to them but it stems from the fact that theirdependence to their habits made senseless. Body artists impose comprehensionlimits of the spectators by coercing the limits of their bodies. They provide tothe spectators the comprehension concerning the fact that the body consists ofmuch more rich elements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titlePlastik sanatlarda `heykel, performans, video` bedenin kullanımı
dc.title.alternativeThe use of body in the plastic art ` sculpture, performance, video`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHeykel Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmProcess
dc.identifier.yokid9006933
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219437
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess