Atatürk döneminde Türkçe`nin eğitimi ve öğretimi (1923-1938/ilkokul)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Çalışmada, Atatürk döneminde Türkçenin eğitim-öğretimiyle ilgili (1923-1938 / ilkokul) olarak yapılan a)Mevzuat düzenlemelerine, b)Müfredât programlarına, c) İlen sürülen metod ve görüşlere, d)Uygulama materyallerine yer verilmiştir '1 Bolurrfde, Türkçcnın cğıtım-oğrctımıylc ilgili olarak çıkarılan kanunlar, kararnameler, talimatnameler ve diğer resmî kararlar incelenerek, mevcut resmî yaklaşımlar tespit edilmeye çalışılmıştır '11 Bolum'de. bu donemde hazırlanan müfredat programları. Türkçe derslerine getirdikleri değişiklik ve yenilikler itibariyle ele alınmış, a)(jenel hedefler. b)()zcl hedefler. c)Yonlendırmelcr bakımından değerlendirilmiştir Ayrıca, bu donemden önceki müfredat programları ile de mukayese edilmiştir 'III Bolum'cle, 1923-1938 arasında Turkçenın eğıtım-öğretımı ile ilgili olarak ortaya konan ve tartışılan metod ve görüşlere yer verilmiş, bu görüşlerin dayanakları tespite çalışılmıştır Tartışılan mctodlar ve görüşler, doğrudan doğruya Turkçenın öğretimine yer veren kitaplardan, özel öğretim yöntemi kitaplarından ve meslek ve ihtisas dergilerinde yayımlanan makalelerden tespit edilmiştir 'IV Bolum'Ue, bu donemde yazılan Türkçe ders kitapları, kabul goren metod ve görüşlere ve hazırlanan müfredat programlarına uygunlukları bakımlarından incelenmiştir Ancak, ders kitaplarının tamamı değerlendirme kapsamına alınmamış örnekleme yoluyla seçilenler değerlendirilmiştir'Sonuç ve Toplu Değerlendırme'de, her bölümde ortaya çıkan ortak ve farklı özellikler birlikte tespit edilmiş, bu özelliklere bağlı olarak, Atatürk döneminde Türkçe eğıtım-oğrctımının kazandığı yeni boyutlar değerlendirilmiştir II) AliSTRACT In this study, it has been given place to a)Curncula, b)Mcthods and views. c)Matenals of practice, d)l.egal organization, which is connected with education and training of Turkish language in the era of Atatürk ( ln2.1-l()3X / primary school) In Chapter One, laws, written decree, directions and other official decisions winch is connected with education and training of Turkish language, are studied and ollîcıal appıoaches aie ttied to establish In Chaptei I'uo. fi/e cuincula which had been developed m eıa of Atatın k ha/e been examined accoiding to geneial and special aims, dneetions, point of viev- it s changes and newness In Chaptei Three, methods and views connected with education and training of Tuikish language, in l')2^-ll>38 Discussed methods and views have been defined bv duectlv written books foi educations and training of Turkish language and pııvatır training methods, articles published in vocational and specialization journals In Chaptei four. Turkish lesson books published in this period have beer: examined by accepted methods and views, appropriate to books were not examined examining was by sampling-method In Conclusion and Total Hvalution, common and different features uppearec m each chaptei were defined together In the era of Atatürk, dependınged thi-. featuies, gamed new dimensions of education and training of Turkish language have been discussed
Collections