Önlisans seviyesinde sekreterlik eğitim programlarının ofis otomasyonu açısından incelenmesi ve model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüz iş hayatında sekreterlik hizmetlerinin yeri ve önemi daha iyi algılanmaktadır. Kuşkusuz işletme yöneticilerinin performanslarının üzerinde sekreterlerinin etkin bir rolü vardır. Sekreterlerin etkinliğini arttıran önemli unsurlardan birisi de `ofis otomasyonu`dur. Ofis otomasyonu, teknolojik gelişmelerle birlikte her geçen gün daha geniş boyutlar kazanmaktadır. Bu çalışmada, ofis otomasyonundaki gelişmelerin sekreterlik hizmetlerini ve bu eğitimi veren ön lisans kurumlarının eğitim programlarını nasıl etkilediği üzerinde durulmuştur. Dolayısıyla, sekreterlik hizmetlerini yerine getirecek elemanların yeterli bilgi ve teknolojiye sahip olması amacıyla kurulan ve nitelikli ara elemanı yetiştiren Üniversitelerin, ön lisans seviyesinde eğitim veren `Büro yönetimi ve sekreterlik` bölümlerinin eğitim programlan incelenerek ofis otomasyonundaki gelişmelere uygun eleman yetiştirip yetiştirmedikleri tesbit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca, çeşitli işletmelerde ve okullarda yapılan anketlerle ihtiyaç duyulan, sekreterlerin nitelikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma toplam dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, genel olarak sekreterlik eğitimi, sekreterlik hizmetlerine duyulan ihtiyaç ve sekreterlik eğitimi veren kurumların incelenmesi, ikinci bölümde ofis otomasyonu ile ofis otomasyonunda meydana gelen gelişmeler ve sekreterlik hizmetleri üzerindeki etkinliği üzerinde durulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde de, iş.hayatının otomasyona uyumlu eleman talebi ve ön lisans eğitimi veren yüksekokullardaki eğitim programlarının incelenmesi konusunda yapılan araştırmalara yer verilmiştir.m Dördüncü bölümde ise, bu bilgiler ışığı altında eğitim programlarının yeniden düzenlenmesi ve eksikliklerin giderilmesi konusunda öneriler sunularak ön lisans düzeyinde eğitim veren Büro yönetimi ve sekreterlik okullarına yönelik bir eğitim programı modeli oluşturulmuştur. IV SUMMARY The dukies and importance of secretarial work in modern business are now fairly well understood. There is no doubt that the secretary plays an in fluential role in the performance of executive managers. One of the areas in which the importance of secretarial work has greatly increased is that of office automation. Technological developments in office automation are rapidly achieving wider dimensions and implications. This study focuses on the influence of advances in office automation on secretarial duties and its effect on the training programmes offered by higher education authorities. According, the study seeks to establish whether appropriate personnel are being trained for the advances in office automation by examining the educational programmes of `Office Management and Secretarial Services` offered at college level which are training qualified personnel and have been founded with the objeckt of producing personnel with adequate education and technological skills. Furthermore, this study attempts to determine demands of the workplace in comparison with the qualifications of secretaries by means of surveys carried out in schools and offices. This research consists of four chapters. The first covers secretarial training in general, the need for secretarial services and a study of institutions offering secretarial training. The second focuses on the advances in office automation and its effecton the duties of secretaries. The third chapter is devated to detailed research carried out on the training programmes of colleges of higher education which offer college courses and the demand for personnel who can adapt readily to automation in the office.In the light of the information presented in the foregoing chapters, the fourth chapter, by presenting proposals on how to improve and minimalize shortcomings in training programmes, formulates an educational training model for institutions offering courses in Office Management and Secretarial Services at college level.
Collections