Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Mehmet
dc.contributor.authorÖzokçu, Osman
dc.date.accessioned2021-05-05T08:58:26Z
dc.date.available2021-05-05T08:58:26Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/574705
dc.description.abstractAlt Özel sınıfa devam eden ya da bitirmiş olan zihinsel engelli çocukların bu okulların amaçlarını ne denli gerçekleştirdiklerine ilişkin yapılan araştırmalar, öğrencilerin günlük yaşam becerileri, özbakım becerileri, okuma, matematik, hayat bilgisi gibi benzeri disiplin alanlarında yer alan amaçlan gerçekleştirmeden okullardan ayrıldıklarını göstermektedir. Öğretilebilir zihinsel engelli çocuklar için varolan okullara devam eden zihinsel engelli çocukların, günlük yaşam becerileriyle ilgili amaçlan da çoğunlukla gerçekleştiremedikleri gözlenmektedir. Öğrencilerin okul programlarında yer alan amaçları gerçekleştirmeleri, onlara sağlanan öğrenim ortamlarının zenginliğine bağlı olmaktadır. Zihinsel engelli öğrencilerin de günlük yaşam becerileri, okuma, matematik gibi benzeri disiplin alanlarında yer alan amaçlan gerçekleştirebilmelerinin öğretim ortamında yaşantı zenginliğinin sağlanmasına ve öğretim programının öğelerinde değişiklik yapılmasına bağlı olduğu belirtilmektedir. Bu nedenle, zihinsel engelli öğrenciler için bireyselleştirilmiş beceri öğretim materyalinin hazırlanması ve etkili öğretim tekniklerinin belirlenmesi önem kazanmaktadır. Bu araştırmada, günlük yaşam becerilerinden dikiş dikme becerilerine yönelik olarak hazırlanan `Model Olma ve Sözel Yönergeyle Sunulan Bireyselleştirilmiş Dikiş Dikme Öğretim Materyalinin zihin engelli öğrencilerin dikiş dikme becerilerini kazanmalarına yol açıp açmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın deseni, tek - denek deneysel desenlerden dönüşümlü sağaltımlar desenidir. Araştırmanın deneklerini 1995, 1996 Öğretim Yılında Ankara Çağdaş Eğitim ve Uygulama Okulu'na devam eden öğrencilerden `Dikiş Dikme Becerileri Önkoşul II Davranışlarım Belirleme Ölçü Aracı` ndaki dikiş dikme becerisi Önkoşul davranışlarını yerine getiren 1 2 öğrenciden 8'i oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için, zihin engelli öğrencilerin teğel yapma ve iki delikli düğme dikme becerilerindeki performans düzeylerini belirlemek amacıyla `Dikiş Dikme Becerileri Ölçü Araçları` geliştirilmiş ve her becerinin öğretimi öncesi ve sonrasında olmak üzere üçer kez uygulanmıştır. Öğrencilerin her birinde beceriler `Model Olma ve Sözel Yönerge Yöntemiyle Sunulan Bireyselleştirilmiş Dikiş Dikme Becerisi Öğretim Materyali` ve `Geleneksel Yöntemle Sunulan Dikiş Dikme Becerisi Öğretim Materyali` ile dönüşümlü olarak sunulmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde grafiksel analiz kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular şu şekildedir. - ` Model Olma, Sözel Yönergeyle Sunulan Bireyselleştirilmiş Dikiş Dikme Becerisi Öğretim Ünitesi`nin uygulanmasının her bir öğrencinin teğel yapma ve iki delikli düğme dikme becerilerinin alt amaçlarını gerçekleştirmelerine yol açmada, ` Geleneksel Yöntemle Sunulan Dikiş Dikme Becerisi Öğretim Ünitesi`nin uygulanmasına göre daha etkili olduğunu göstermektedir. - ` Model Olma, Sözel Yönergeyle Sunulan Bireyselleştirilmiş Dikiş Dikme Becerisi Öğretim Ünitesi`nin her bir öğrencinin teğel yapma ve iki delikli düğme dikme becerilerinin alt amaçlarını gerçekleştirmelerine yol açtığı bulunmuştur. -` Geleneksel Yöntemle Sunulan Dikiş Dikme Becerisi Öğretim Ünitesi'nin her bir öğrencinin teğel yapma ve iki delikli düğme dikme becerilerinin alt amaçlarını gerçekleştirmelerine yol açmadığı bulunmuştur.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihin engelli çocuklara dikiş dikme becerilerinin kazandırılmasında model olma ve sözel ipucuyla sunulan sunulan bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin etkililiği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIndividualized teaching materials
dc.subject.ytmSewing
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmModelling
dc.identifier.yokid63201
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid63201
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess