Anadolu otelcilik ve turizm meslek lisesi için ders programı ve materyal geliştirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Beş bölümden oluşan bu çalışma, Ankara Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi` nde, içerikleri Yabancı dil müfredat programı olarak kullanılan ders kitaplarım analiz etmek ve değerlendirmek; ayrıca okulun ihtiyacı olan ve Lise 1. sınıflarda kullanılabilecek nitelikte bir müfredat programı ve buna dayalı örnek bir ders ünitesi geliştirmek amacım gütmektedir. Bu çalışmanın birinci bölümünde mevcut problem tanımlanmakta, çalışmanın amacı ve alanı ve ileriye dönük tahminler üzerinde durulmaktadır. İkinci bölümde program ve materyal düzenlenmesinde sıkça kullanılan terimlerin tanımlan yapılmaktadır. Bu çalışmanın amacına ulaşabilmesi için gerekli olan bilgiyi toplamak amacıyla sözkonusu okulun öğretmen, öğrenci ve belli başlı bazı otellerin yöneticilerine yönelik anketler ve röportajlar hazırlanıp uygulanmış ve ihtiyaç analizi yapılmıştır. Üçüncü bölüm bu verilerin istatistiksel sonuçlarının dökümünü ve yorumunu yapmaktadır. Önerilen müfredat programı ve örnek ünite dördüncü bölümde sunulmaktadır. Son bölümde ise çalışmanın kısa bir özeti verilmektedir. Bu çalışmanın sonunda altı adet ek sunulmaktadır. Birinci ek Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi'nden sağlanmış olan Lise 1 için hazırlanmış yıllık ders planıdır. İkinci ek Lise 1. sınıflarda okutulan ders kitabının içeriğidir. Üç, dört ve beşinci ekler ise öğretmen, öğrenci ve otel yöneticileri anketlerinden oluşmaktadır. Son ek personel müdürleri ve mezun öğrencilere yönelik hazırlanmış röportaj sorularını içermektedir. 111 ABSTRACT This study, which comprises five chapters, analyzes and evaluates the existing programme and the coursebooks the contents of which are being used as a syllabus for ESP in the Anatolian Hotel and Tourism Vocational High School in Ankara. It not only suggests a model for syllabus design but also provides a syllabus and a sample unit based on the suggested model which might be used in Lycee 1 classes as a course material. The first chapter gives a general background to the study and states its aim and the scope and makes some assumptions about it. The second chapter deals with the definitions of the terms that are frequently used both in syllabus and material design. In order to achieve the purpose of this study different questionnaires were given to the teachers, students and certain hotel managers to get the necessary information for analyzing and evaluating the present programme and textbooks. In chapter three the data obtained from the questionnaires and the results of the interviews with hotel managers and graduate students are statistically calculated and analyzed. The suggested syllabus and sample material based on this syllabus are presented in chapter four. In the fifth chapter a brief summary of the study is given. The present study has six appendices. The first appendix is the existing syllabus for Lycee 1 classes provided from the A. H. V. H. S. The second appendix is the contents of the present coursebook for Lycee 1 Hotline Pre-Intermediate. Appendices three, four, and five display the teacher, student and the hotel manager questionnaires. The sixth appendix includes the interview questions to the staff managers and to the graduate students. iv
Collections