Hastane işletmelerinde otelcilik hizmetleri, maliyeti ve kontrolu Ankara ili uygulama örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, hastanelerde tıbbi hizmetler dışında kalan, konaklama, yiyecek-içecek ve diğer hizmetler, otelcilik hizmetleri olarak tanımlanmış, otelcilik hizmetlerinin, hastanede yeri, fonksiyonları, organizasyonu, hizmet üretim maliyeti içinde otelcilik maliyeti ve maliyet kontrol yöntemleri incelenmiştir. Bu doğrultuda Ankara ilindeki farklı örgüt yapısı içinde bulunan, dört tip hastane örnek vaka olarak seçilmiş ve teoride önerilenler ile uygulamalar karşılaştırılmıştır. Hastanede konaklama bölümü, kat hizmetleri, kabul ofisi ve hasta ilişkileri servisi birimlerinden oluşabilir. Konaklama hizmetinin yerine getirilmesinde önemli bir yeri olan kat hizmetleri, özel eğitime sahip yöneticilerin idaresinde ayrı bir birim olarak örgütlenmelidir. Yiyecek-içecek bölümü, satınalma, depolama, mutfak, servis ve kafetarya hizmet birimlerinden oluşabilir ve bu bölüm eğitimli bir yöneticinin idaresinde, diyetisyen ile işbirliği içinde faaliyet göstermelidir. Otelcilik hizmetleriyle ilgili diğer hizmet birimleri ise, telefon, gazete, dergi satışı, berber, çiçekçi ve hasta çamaşırhanesinden oluşabilir. Hastanede çamaşırhane, teknik servis, muhasebe birimleri, tıbbi hizmet ve otelcilik hizmet bölümlerine ortak hizmet sağlayan yardımcı hizmet bölümleri olarak tanımlanabilir. Hastane hizmet üretimi, tıbbi hizmet ve otelcilik hizmet üretimi olarak iki kısımda incelenmiştir. Otelcilik hizmet maliyeti, konaklama ve yiyecek maliyeti olarak belirlenmelidir. Bu maliyet bilgileri, fiyatlama, hizmet ve kar planlaması, gider kontrolü açısından değerlendirilmelidir. Mülakat ve inceleme yapılan dört hastanede, hastane hakkında genel bilgiler, konaklama hizmetlerinin örgüt yapısı, oda/yatak hizmetlerinin maliyeti, yiyecek içecek bölümünün örgüt yapısı, yiyecek içecek bölümünde üretim ve menü planlama, yiyecek-içecek bölümünün maliyet yapısı ve denetimi, otelcilik hizmetleri içinde tanımlanan diğer hizmetler ile ilgili uygulamalar tesbit edilmiştir. Sevgi Hastanesi otelcilik hizmetleri açısından incelendiğinde, gerek otelcilik hizmetleri yönünden, gerekse bu hizmetlerin maliyetlendirilmesi yönünden diğer kamu hastanelerinden farklı bir uygulamaya sahiptir. Bununla birlikte bu hastanede uygulanan konaklama, yiyecek ve diğer hizmetler, bir otelcilik anlayışı içinde sürdürülmektedir. In this study, the accommmodation, the food and beverage and other services that have been served in hospital outside of medical services has been defined as hospitality, the nature, functions, organizations, the room and the food and beverage costs in service cost and cost control methods of hospitality in hospital has been examined. In Ankara city, four type hospitals that have different organization structures have been chosen as an example statement and theoretical proposals in this thesis have been compared with their applications. The accommodation department in hospital may be included from housekeeping, admitting office and patient relationship services. The housekeeping that gives the accommodation services may be organized as different unit by director having special education. The food and beverage department may be occurred from the purchase, storing, kitchen, services and cafeteria service units and activities in educated director within cooperation dietician. Other services units about hospitality may be considered as telephone, newspaper, journal sales, baber, flower shop and patient laundry units. In the hospitals, laundry, maintenance is assistant services department getting services to medical services and hospitality departments. Hospital service production has been investigated in two parts as the medical service and the room-the food and beverage service production. The cost information has been evaluated as regards pricing, service and profit planning, expense control. In the interviewed and examined four hospitals, the general information about hospital, the organizational structure of the accommodation service, the cost of room/bad service, the organizational structure of the food and beverage department, menu planning and production in the food and beverage department, cost structure and inspection of the food and beverage department, applications about other services defining in hospitality have been determined. When Sevgi Hospital has been investigated as regards hospitality, both hospitality and costing of these services have a different application than another public hospitals. In addition, the accommodation, the food and beverage and the other services applied in this hospital is carried on by a hotel management perception.
Collections