Fethiye yöresinde faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarında pazar bölümleme yolları ve hedef pazar seçimi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
91 ÖZET Turizm sektörünün hızlı bir gelişme içinde olması, bu sektörde yer alan işletmelerin hayatını devam ettirebilmesi ve rekabete ayak uydurabilmesi için daha rasyonel yönetilmelerini gerektirmektedir. Seyahat acentalarının amaçlarını gerçekleştirebilmesi ve hedeflerine ulaşabilmesinde tüketici olan turistlerin istek ve ihtiyaçlarının karşılanması çok önemlidir. Pazar bölümleme; turizm pazarını oluşturan tüketiciler arasından aynı istek ve ihtiyaçları olan tüketicilerin, diğer bir ifadeyle; aynı satın alma davranışı gösteren tüketicilerin bir araya getirilerek pazarın dilimlenmesidir. Hedef pazar ise, seyahat acentalarının dilimlenen bu pazardan tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamada en verimli olabileceği ve en fazla gelir elde edebileceği dilim ya da dilimlerdir. Seyahat acentalarının turizm pazarını bölümleyip, hedef pazar(lar) seçmesi, gereksiz harcamaları azaltmakta ve maliyetlerin düşmesini sağlamaktadır. Dolayısıyla gelir ve karı artırmaktadır. Bu yüzden seyahat acentaları turizm pazarının tümüne ulaşmaya çalışmaktansa, pazarı çeşitli kriterlere göre bölümleyerek en fazla satış geliri elde edilebileceği bölümlere ulaşmaya çalışmalıdır. Ayrıca, seyahat acentalarının turizm pazarını bölümleyerek, hedef pazarında faaliyet göstermeleri, pazarı iyi tanımalarını ve en önemlisi tüketiciyi tatmin etmede başarılı olmalarını sağlayacaktır. Seyahat acentalarının pazar bölümleme ve hedef pazar seçiminde kullandıkları kriterleri belirlemek ve karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri sunmak amacını taşıyan bu araştırmaya, Fethiye yöresindeki A Grubu seyahat acentaları dahil edilmiştir. Araştırmada kullanılan olan bilgiler söz konusu seyahat acentaları na anket uygulanarak elde edilmiştir. 92 ABSTRACT Owing to the fact that tourism has been growing rapidly, the enterprises of this sector need to be managed in a more rational way so that they could both survive and compete with one another. Travel agenciens must meet the needs and demands of tourist consumers, which is vital for realizing and reaching their goals. Market segmentation; It is the categorizing of the market by putting together the customers having the same needs and demands, in other words, showing similar buying behaviour. As to target market, it is the category or categories in which travel agencies could serve customers best and get most profit. The fact that travel agancies select target markets by classifying the tourism market reduces unnecessary expenditure and costs. As a consequence, income and profit increase for this reason, travel agencies should try to attain, instead of all tourism markets, the fields where they could get most profit by classifying the market according to different criteria. Furthermore, the operting of travel agencies in their target markets after classifying the tourism market will enable them to know about it, and the most important, to succeed in satisfying customers. Category A travel agencies in Fethiye have been included in this study aiming to determine the criteria in the selection of market and to suggest bringing solutions to possible problems. ^iAt
Collections