Temel eğitimde (ilköğretim) öğretmen niteliklerinin öğrenci başarılarına etkileri üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, öğretmenlerin mesleki ve kişisel niteliklerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerine ilişkin hem öğretmen, hem de öğrenci algılarını ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırma; giriş, ilgili yayın ve araştırmalar, yöntem, bulgular ve yorum ile sonuç ve öneriler olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır. Tarama türündeki araştırmada, Mesleki ve Kişisel Nitelikler boyutlarından oluşan 60 ölçütlük anketler, İzmir ili Konak ilçesi içinde randomla belirlenen 3 ilköğretim okulundaki 123 öğretmen ve 192 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların bazıları şöyledir: 1. Öğretmenlerde en yüksek katılımın sağlandığı ölçüt `Öğretmenin öğrencilerle iyi iletişim kurması` olurken, en düşük katılımın sağlandığı ölçüt `Öğretmenin ders süresini etkili kullanabilmesi` olmuştur. 2. Öğrencilerde en yüksek katılımın sağlandığı ölçüt `Öğretmenin hoşgörülü olması` olurken, en düşük katılımın sağlandığı ölçüt `Öğretmenin öğrencisini bedensel yönden tanıması` 3. Öğretmen görüşlerinde okul türüne, yaşa, cinsiyete, mezun olunan okullara, branşlara, kıdeme ve lisansüstü eğitim yapma-yapmamalarına göre önemli düzeyde bir farklılaşma yoktur. 4. Öğretmen görüşlerinde formasyon aldıkları zamana göre Mesleki ve Kişisel Nitelikler boyutlarında önemli düzeyde bir farklılaşma vardır. 5. Öğrenci görüşlerinde okul türüne, babanın öğrenim durumuna göre Mesleki ve Kişisel Nitelikler boyutlarında; annenin öğrenim durumuna göre Kişisel Nitelikler boyutunda önemli düzeyde bir farklılaşma vardır. 6. Öğrenci görüşlerinde cinsiyete, anne-baba mesleğine ve ailelerin sosyo ekonomik düzeyine göre Mesleki ve Kişisel Nitelikler boyutlarında; annenin öğrenim durumuna göre ise Mesleki Nitelikler boyutunda önemli düzeyde bir farklılaşma yoktur. ABSTRACT This research aims to find out the effect of the personal and professional abilities of teachers, on the students' success with relation to both teachers' and students' perceptions. The research includes 5 sections. These are: introduction, related publications and researches, method, findings and evaluation, conclusion and proposals. In the survey type of the research, the questionnaire includes 60 questions which combine the personal and professional dimensions. The questionnaire is applied to 192 students from 3 elementary schools in Konak which are determined by random sampling method. The findings of the research are: 1. The highest teacher participation is in the following criteria: `The teacher should have good relationship with the students` and the lowest teacher participation take place at the criteria of `How the teacher uses the lecture time effectively`. 2. The highest student participation is in the criteria of `The teachers' tolarance` and the lowest student participation is in the following criteria `The teacher should recognize the students physically`. 3. There are not much differences in the teachers' views according to their school types, ages, sexes, graduated schools, branches, seniorities and having master degree or not. 4. There are considerable differences in teachers' views regarding to their Personal and Professional Abilities according to the times of the formation education taken by them. 5. There are considerable differences in students' views regarding to Personal and Professional Abilities according to their schools and to the education levels of their fathers, and there are considerable differences regarding only to their Personal Abilities according to the education levels of their mothers. 6. There are considerable differences in students' views regarding to Personal and Professional Abilities according to sexes, jobs of their families and socio-economics levels of their families; and there are not much differences regarding only to then- Professional Abilities according to the education levels of their mothers. VI
Collections