Saadet İkesus Altan, yaşamı, sanatçılığı, eğitimciliği ve Türk opera sanatındaki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Türk Opera Sanatı'na doğrudan ve dolaylı emeği geçmiş sanatçılarımızdan Saadet İkesus Altan'ı, yaşamı, sanatçılığı ve eğitimciliği ile tanıtmayı amaçlamaktadır. Sanatçının kendisi ve bazı öğrencileri ile yaptığım görüşmeler, sanatçıyı tanıtmadaki birinci dereceden kaynaklarımdır. Çeşitli gazete ve dergilerde yer alan dinleti ve temsillere ait eleştirilerle de, sanatçı hakkındaki yorumlar desteklenmektedir. Girişte `Türkiye'de Operanın Kısa Tarihi` üzerinde durularak, genel bilgilere yer verilmiştir. Sanatçının yaşamı ve kişilik özelliklerinin incelendiği birinci bölüm, sanatçı hakkındaki genel bilgileri içermektedir. İkinci bölümde İkesus'un sanat yaşamı, `Etkin Opera Sanatçılığı` ve `Opera Yönetmenliği` olmak üzere iki başlık altında incelenmektedir. Gerek Almanya ve gerekse Türkiye'de katılmış olduğu dinleti ve opera temsilleri ile yönetmenlik çalışmaları, tarih sırasıyla tanıtılmakta, çeşitli eleştirilere yer verilerek yorumlar yapılmaktadır. Üçüncü bölümde İkesus'un eğitimciliği üzerinde durulmakta, sanatçının yazmış olduğu `Ses Eğitimi ve Korunması` adlı kitaptan ve eski öğrencilerinin anlattıklarından yola çıkılarak, eğitimci yönü ile ilgili saptamalar yapılmaktadır. Sonuç bölümünde, İkesus'un ilkleri gerçekleştiren bir sanatçı olarak Türk Operasına katkılarda bulunduğu saptanmış, operanın her alanında ortaya koyduğu başarılı çalışmaları ile bu sanat dalına gönül vermiş gençlere örnek olacak bir değer olduğu sonucuna varılmıştır. V ABSTRACT The aim of this study is to introduce Saadet İkesus Altan, in respect of her life, artistic side and educator side, who is the one the artist of us who had taken pains directly or indirectly with The Turkish Opera Art. The discussions I have made with the artist and with some of her students are the primary resources of mine for this study. The comments for the artist are also supported by the critics of the concerts and representations that take place on several newspapers and magazines. `The Brief History of The Opera in Turkey` is studied in the interface and general information were given. The first section in which the life and personal features of the artist are studied, has been containing general information about the artist. In the second section, the artistic life of İkesus is reviewed under two headings, one is `Actual Opera Artist` and other is `Opera Conductor`. The concerts and opera representations conducting works in which she has participated either in Germany or Turkey, have been being told chronologically and comments are suggested as placing several critics. In the third section instead, educator side of İkesus is reviewed and interesting findings concerning the artist are placed as emerging from the book that she edited `Training and Protecting Sound` from things that were told by her students about her. And in the section of conclusion it is stated that İkesus as an artist having realized always the initials has made contributions in Turkish Opera and it is concluded that She has been a worthy with her successful works on every field of opera so that has been a sample for the young ones who are the lovers of this branch of art. VI «JS552S»
Collections