Sınıf atmosferi ve öğrenci güdüsü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OZKT Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu beşinci sınıf öğrencilerinin (a) sınıf atmosferine ilişkin algıları, (b) bu algıların okul türü ve cinsiyet ile ilişkileri, (c) başarı güdüsü düzeyleri, (d) bu düzeylerin okul türü ve cinsiyet ile ilişkileri ve (e) sınıf atmosferine ilişkin algıları ile başarı güdüsü düzeyleri arasındaki ilişkilerin neler olduğunu belirlemektir. Araştırmaya İzmir ilinde bulunan okullardan tabakalama yöntemi ile seçilen 699 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri, `Sınıf Atmosferi Ölçeği` ve `Başarı Güdüsü Ölçeği` ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesi ile ulaşılan başlıca sonuçlar şunlardır: - Öğrenciler, olumlu sınıf atmosferinin yaratılmasında etkili olabilecek kimi durumların kendi sınıf ortamlarında yer almadığını ancak Sınıfın Büyüklüğü ve Öğretmenin Etkisi boyutlarında olumlu bakış açılarının olduğu anlaşılmıştır. - Sınıfın Büyüklüğü ve Sınıfın Düzeni boyutlarında Devlet ile Özel İlköğretim okulları arasında önemli farklılıklar olduğu görülürken, okullar arasında sınıf atmosferi algısının oluşmasında Öğretmenin Etkisi boyutundaki öğrenci algılarında okullar arasında farklılıklar olmadığı ortaya çıkmıştır. - Alt ölçeklere ilişkin yapılan çalışmalarda cinsiyete göre herhangi bir farklılık bulunamamıştır - Öğrencilerin genelde başarı güdüsüne sahip oldukları ancak güdülü oldukları kimi alanların nitelik değil nicelik değeri ön plana çıkarma isteği ile bağlantılı olduğu gözlenmiştir. - Devlet ve Özel İlköğretim okullarında okuyan öğrencilerin başarı güdüsü düzeyleri arasında önemli bir farklılık bulunmuştur. Sonuçlar özel okul öğrencilerinin, devlet okulu öğrencilerinin başarı güdülerine göre daha yüksek olduğunu göstermektedir II- Beşinci sınıf öğrencilerinin sınıf atmosferine ilişkin algıları ile başarı güdüsü düzeyleri arasında ilişki bulunup bulunmadığı konusunda yapılan çalışmada ise, farklı düzeylerde sınıf atmosferi algısına sahip öğrencilerin başarı güdüsü düzeylerinin de farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. ili ABSTRACT The aims of the research are to determine; a) the classroom atmosphere perception of the fifth graders, b) the relations of those perceptions with school type and gender, c) their levels of achievement motivation, d) the relations of those levels with school type and gender, and e) the relationships perceptions and between and among levels of achievement motivation. Volenter fifth graders ( n=699 ) have participated in the research. The research data was obtained by ` Classroom Atmosphere Scale` and ` Achievement Motivation Scale`.The main results of data analysis are: - Students believe that the conditions that create positive classroom atmosphere, do not exist in their classrooms. However, in relation with the Classroom Size and the Teacher Effect, students have a positive point of view. - With regard to dimensions of Classroom Size and Classroom Order, there are significant differences between Public and Private Primary school students' perceptions. However, no differences exist in the dimension of Teacher Effect of sexuality. - Significant differences do not exist between female and male students' perceptions. - It is observed that the students, in general, have achievement motivation but the areas of their motives are related with- their demand of representing mostly quantitative values than qualitative. Private Primary School students have greater achievement motivation than Public School students. IV tiSKSSK»- In the study of whether there's a relation or not between the classroom atmosphere perceptions of achievement motive; it is found that the students having different, levels of classroom atmosphere perception, have also different levels achievement motive. The effects of the classroom atmosphere perceptions of the fifth class students of primary schools, on the positions of their achievement motive.
Collections