Öğretmenlerin öğrencilere yönelik tutumları ve güdü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
o/j: i Bu araştırmada öğretmenlerin öğıendU'ie yönelik tutumları, öğrenci güdülenmesi cinsiyet ile sosyo-ekonomik düzeyin etkileri, öğretmenlerin öğrencilere yönelik tulumları <ie öğrenci güdülenmesi arasındaki ilişki inedonmiştir Araştırmaya, İzmir ilinde buLınan iî/.n',piin; okullarında tabakalama yöntemi ile sf;;iL-n 100 öğretmen ve 300 öğrenci kaiı'ı.u:;.t', Araştırma verilen `Tutum Ölçeği` ve `L.'.ışan Güdüsü Ölçeği` ile toplanmıştır. Veri analizi sonucu ulaşılan ba- iıea sonuçlar şunlardır !. Cinsiyetin öğretmen tutumu ve oyvaci güdülenmesi üzerinde önemli bir farklılık göstermediği bulunmuştur. 2. Öğretmen tutumlarının (Öğretmen beklentisi, Öğrenci etkisi, öğrenci başarısı ve öğretmen çabası) öğrencinin sosyo-ekonomik düzeylerine göre anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. 3. Öğrencilerin güdülenmesinin (Başarma isteği, çaba, ders çalışma isteği), öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyleri üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı görülmüştür. 4 Öğretmenin öğrencilere yönelik tutumu ile öğrenci güdülenmesinde `Öğretmen beklentisi` ile `` Ders çalışma isteöi`.kasnıda önemli bir fark bulunduğu ortaya çıkmıştır. ABSTRACT The aim of the present research is to investigate the effects of gender and socio - economic levels on teachers' attitudes toward students and student motivation, and the relationships between the teaches' attitudes towards students and the student motivation. Elementary teachers (n=100) and students (n-30u) working in İzmir Schools have pan;>*.ipated in the study. Research data were gathered by the `Attitude Scale` and 'Achievement Motivation Scale`. The main results of the data analysis are: 1. It is seen that gender doesn't significantly effect teachers' attitudes and student motivation. 2. Tt is found that, in accordance with the socio - economic position of the student, there is a considerable difference in teacher's attitudes with respect to the teacher expectation, student effect and teacher effort. 3. Achievement motivation, a considerable difference is noticed in the case of the effect of socio - economic position on student's studying interest. 4. It is not found a considerable relationship between the teacher's conduct of the students and the student motivation.
Collections