Öğretim elemanı stresi ve başarı güdüsü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğrencilerin başarı güdüsü düzeylerini, bu düzeylerin cinsiyet, bölüm, anabilim dalı ve sınıf düzeyi ile ilişkilerini, öğretim elemanlarının stres kaynaklarına ilişkin algılarnı, bu algıların cinsiyet, unvan, kıdem, bölüm ile ilişkilerini ve öğrencilerin başarı güdüsü düzeyleri ile öğretim elemanlarının stres kaynaklarına ilişkin algıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma Buca Eğitim Fakültesinde 7 bölüm, 16 anabilimdalı'ndaki I. ve IV. sınıf öğrencileri ile bu sınıflara dersi olan öğretim elemanları üzerinde gerçekleşmiştir. Araştırmada 150 öğretim elemanı ve 1440 öğrenci yer almıştır. Bu araştırmanının verileri Başarı Güdüsü Ölçeği ve Öğretim Elemanı İş Stresi Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanının verilerinin analizinde Ortalama, Standart Sapma, Frekans ve Yüzde, t Testi, Varyans Analizi ve Scheffe Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin başarı güdüsü düzeyleri ile öğretim elemanlarının iş stresi kaynaklarına ilişkin algıları arasında çalışma isteği alt boyutunda ilişkiye rastlanmıştır. Öğrencilerin başarı güdüsü düzeylerinin cinsiyete, bölümlere, anabilim dallarına ve sınıf düzeylerine göre önemli farklılıklar gösterdiği ortaya çıkmıştır. Öğretim elemanlarının iş stresi kaynaklarına ilişkin algıları cinsiyete, unvna ve kıdeme göre önemli farklılıklar göstermiştir ancak bu algıların bölüme göre önemli farklılıklar göstermediği ortaya çıkmıştır. IV The purpose of this research is to study the achievement motivation of students its relationship with gender, department, program and level faculty members' perceptions of stressors, their relationship with gender, title, experience and department, and the relationship between the achievement motivations levels of students and the faculty members' perceptions of stressors. The ^research was done in 1440 freshmen and seniors 16 programs in 7 departments and 150 faculty members teaching them. The data was collected through The Achievement Motivation Scale and Faculty Members Work Stress Scale. Arithmetic Mean, Standard Deviation, Frequency, Percentage, t - Test, Analysis of Variance and Scheffe Test were used to analyze the data. A relationship exists between the students achievement motivation and the faculty members' perceptions of work stressors in the subdimension desire to work. The students achievement motivation levels were discerned to vary significantly in terms of gender, department, program and level. The faculty members' perceptions of work stressors varied significantly in terms of gender, title and experience but not of departments. V
Collections