Ön örgütleyicilerin ve öğrenci tutumlarının İngilizce ironik metinlerin anlaşılması üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak ileri düzeyde İngilizce bilen öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumları ile ön örgütleyicilerin ironik metinlerin algılanması Üzerindeki etkilerini saptamaktır. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullamlmıştır. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı son sınıfında okuyan toplam dört şube araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Dört şubeden üçü deney, biri de kontrol grubu olarak kullamlmıştır. Tüm gruplara once tek oturumda 23 maddeden oluşan ingilizce Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ve ironiyi algılayıp algılayamadıklarını saptamak amacıyla 12 okuma parçası ve 42 sorudan oluşan Başarı Testi uygulanmıştır. Bir hafta sonra her bir gruba farklı birer ön örgütleyici (sözel, görsel ve eylemsel) verilmiştir. Bir hafta sonra Basan Testi yeniden sontest olarak uygulanmıştır. Ortalama, Standart Sapma, t-testi, Varyans Çözümlemesi, Scheffee Testi, Frekans ve Yüzde teknikleri kullanılarak yapılan veri çözümlemeleri sonunda, öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarıyla ironiyi algılamaları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ancak ön örgütleyicilerin ironinin algılanması üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. En etkili ön örgütleyicinin sözel ön örgütleyici olduğu, bunu ise sırasıyla eylemsel ve görsel ön örgütleyicilerin izlediği saptanmıştır. rv ABSTRACT The aim of this research is to discern the effects of the attitudes of advance learners of English towards reading in English and of advance organizers on the recognition of irony. Pretest-posttest experimental design with control group was made use of in the research. The four senior groups in the TEFL program of the Faculty of Education at Dokuz Eylül University formed the sample for the research. Three groups were used as the experiment groups and one as the control group. The Attitude Towards Reading in English Scale consisting of 23 items and the Reading Comprehension Test containing 12 reading passages followed by 42 questions were administered to all the groups in a single session. A week later, each of the experiment groups was given a different advance organizer (verbal, visual and action). The Reading Comprehesion Test was given as the posttest one week after the experiment. The statistical techniques Mean, Standart Deviation, t-Test, Analysis of Variance, Sheffee Test, Frequency and Percentage were used to analyze the data, and the correlation between attitude towards reading and achievement in the recognition of irony was found to be insignificant. However, advance organizers were determined to have a significant impact on the recognition of irony. The most effective advance organizer was the verbal one, and it was followed by the advance organizer consisting of the description of an action and the visual one respectively.
Collections