Sanat eğitiminde aktif yöntemlerin uygulanabikirliği üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İnsanoğlu, binlerce yıldır, kendisine uygun (istendik) gelen bilgi, beceri, tutum ve davranışları, çocuk ve gençlere yaptırımlı biçimde öğretmektedir. Son otuz yılda, bu yaptırıcı tutuma karşı sesler yükselmeye başlamış ve günümüzde oldukça nitelik kazanmıştır. Türkiye'de uygulanan eğitimde, ezbere dayalı, fazla bilgi yükleyici, verilen bilgilerin değiştirilmeden aynen aktarılmasını öngören bir yöntemin, yanlış olmasına rağmen, geçerli olduğu görülür. Ülkemizde uygulanan eğitim -öğretilen konu- önceliklidir. Batı' da birçok ülkede bu sistem 1970'li yıllarda bırakılmış, öğretilen konu yerine -öğrenci merkezli- eğitim benimsenmiş ve uygulanmaya başlanmıştır. Öğretilen konu öncelikli eğitim sisteminde öğrenciye bilgiler yüklenmekte ve bilgiler öğrenciyi ezberlemeye yöneltmektedir. Ezbere dayalı eğitimde, kalıcı öğrenme olmayacağı için, öğrenci aldığı bilgilerle yaşadığı olaylar ve çevresi arasında bir ilişki kuramayacağından zamanla derse ve öğrenmeye karşı tüm ilgisini I yitirir. Aktif Eğitim anlayışında ezbere yer yoktur. Bu anlayış derste öğrencinin etken olduğu bir sistemdir. Öğrenci, merak ettiği, anlamak, bilmek, öğrenmek istediği konulara yönlendirilir. vıGeleneksel eğitim yöntemlerinin uygulandığı sistem içinde öğrencilerin en aktif oldukları dersler sanat dersleridir. Kalabalık sınıflar, öğretmenlerin çalışma koşullarının kötülüğü, fiziksel olanakların yetersizliği, araç-gereç kıtlığı, branşı dışında ders veren `yetersiz` öğretmenler öğrenciyi pasifleştiren ve aktif eğitim ortamını olumsuz etkileyen faktörlerdir. Aktif sanat eğitim uygulayan okullarla, geleneksel okullarda uygulanan eğitim karşılaştırılmış, bu olumsuz faktörlere rağmen geleneksel okullarda, derslerin şu anda yürütülen eğitimden daha aktif şekilde işlenebileceği, bunun için de öğretmenin gerektiğinden fazla çabasının şart olduğu gözlenmiştir. vn SUMMARY Human being, for thousand year, teaches knowledge's skills, manners and behaviors which are suitable to it self to the children and student by sanction. Last 30 years, against these sanction manners lots of protests appeared and at the present time had character. In Turkish education, it is known that memorization and extra knowleyes are given, though they are wrong. Turkish education priority character. In 1970' s in Europe this system had given up instead of this, central student education was adopted and shared to applied. In the education system, subjects are load and memorized by students. In this education system permanent learning is impossible so the student couldn't relate between knowledge with life and environment and so lost its concentration for learning. Memorization method is not valid in Active Education. By his system, student is more effective and directed to know what want, to learn. vmIn the traditional education system, in art lessens students are there most active. Crowded chases, the badness of weakling conditions of the teacher, the insufficiency of physical possibilities, scarcity of tools, inadequate teachers who had to work in other branches make the student passive and affects the active education surroundings negatively. The schools which apply Active Art Education and the school which apply traditional education are compared and it was seen that in the traditional schools the education could be better by extra effects of teachers. IX
Collections