The Attitudes of university students towards English within the scope of common compulsory courses
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı; Üniversite 1. sınıf öğrencilerinin ortak zorunlu ders kapsamındaki İngilizce dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve öğrencilerin ortak zorunlu ders olan İngilizce dersine yönelik tutumlarının cinsiyetlerine, bölümlerine ve mezun oldukları liselerin türüne göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini araştırmaktadır. Bu çalışmanın denekleri, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesindeki Kimya, Fizik, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, Müzik, Resim, Türk Dili ve Edebiyatı, Sosyal Bilgiler, Sınıf Öğretmenliği, Bilgisayar ve Türkçe Öğretmenliği bölümlerindeki 1. sınıf öğrencileri ile İzmir Meslek Yüksekokulu' nun Büro Yönetimi ve Sekreterlik ve Satış Yönetimi bölümlerindeki 1. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen İngilizce'ye yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi için; frekans, ortalama, yüzde, standart sapma, t-testi, Varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmanın ortaya çıkardığı sonuçlar şunlardır: Araştırmaya katılan 1. sınıf öğrencilerinin yarısının ortak zorunlu dersler kapsamındaki İngilizce dersine yönelik tutumları olumsuzdur. Öğrencilerin tutumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Öğrencilerin ortak zorunlu dersler kapsamındaki İngilizce dersine yönelik tutumları öğrencilerin bölümlerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Türkçe Öğretmenliği ile Türk Dili Edebiyatı bölümlerinin 1. sınıf öğrencileri, İngilizce dersine karşı tutumları en olumlu olan öğrencilerdir. Diğer taraftan, İzmir Meslek Yüksekokulu' nun Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Satış Yönetimi bölümü 1. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları olumsuzdur; öğrencilerin ortak zorunlu dersler kapsamındaki İngilizce dersine yönelik tutumları mezun oldukları lise türlerine göre de anlamlı farklılıklar göstermektedir. Anadolu Lisesi mezunu öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları olumsuz iken Devlet Lisesi mezunu öğrenciler ise İngilizce dersine en olumlu tutumu sergilemektedirler. IV ABSTRACT The purpose of this study is to determine the attitudes of the freshmen towards English within the scope of common compulsory courses and investigate whether the students' attitude towards English as a common compulsory course indicate significant differences with regard to their sex, their departments and the types of High Schools from which they have graduated. The subjects of the study were composed of the first year students of Chemistry, Physics, Biology, History, Geography, Music, Art, Turkish Language and Literature, Social Studies, Primary Education, Computer Education and Turkish Language Teaching Departments at Buca Faculty of Education and the first year students of Office Administration and Secretarial, and Sales Administration Departments of İzmir Vocational Institution of Higher Education at Dokuz Eylül University, Izmir. The data were gathered by the attitude scale towards English developed by the researcher. For the analysis of the data, frequency, mean, percentage, standard deviation, t-test, the analysis of variance andScheffe test were used. The findings of the research lead to the following conclusions: Half of the freshmen in the sample hold a negative attitude towards the English course within the scope of common compulsory courses; and there is not a significant difference between the attitudes of the students and their sex; and the freshmen 's attitudes towards English within the scope of common compulsory courses differ significantly according to their departments. The freshmen of Turkish Language Teaching and Turkish Language and Literature Departments exhibit the most favourable attitude towards English course; on the other hand the freshmen of Office Administration and Secretarial, and Sales Administration Departments of İzmir Vocational Institution of Higher Education have a negative attitude towards English course; and the attitudes of the freshmen towards English within the scope of common compulsory courses indicate significant differences with regard to the kinds of High Schools from which the students have graduated, as well. The Anatolian High Schools graduates hold a negative attitude, whereas the State High Schools graduates demonstrate the most positive attitude towards the English course.
Collections