Learner factors and strategy use in foreign language learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yabancı dil öğrenenlerin başarısını etkileyen bireysel faktörler henüz net olarak anlaşılmamıştır. Buna rağmen son yıllarda yabancı dil öğrenme yöntemlerini ve yabancı dil öğrenme sürecinin sonuçlarını etkileyen sözkonusu psikolojik özellikler önem kazanmaya başlamıştır. Her türlü yabancı dil öğrenme teorisinde öğrencinin birey olarak merkez kabul edilmesi gerektiği kanısından yola çıkarak, en sık sorulan sorular şunlardır: Yabancı dil öğrenmek için en uygun yaş nedir? Özel bir yabancı dil öğrenme kabiliyeti tanımlanabilir mi? Eğer bu mümkünse, bu yabancı dil öğrenme kabiliyeti nasıl tarif edilir ve değerlendirilir? Pedagojide göz önünde bulundurulacak öğrenme stilleri ve kavramsal stiller arasında fark var mı? Güdünün ve yabancı dil öğrenme kabiliyetinin yabancı dil öğrenimindeki yeri nedir? Yabancı dil öğrenimindeki başarıyı etkileyen özel kişilik faktörleri nelerdir? Yabancı dil öğretmenleri ve okul yöneticileri yabancı dil öğretme faaliyetlerini bu sorular dahilinde yürütmeye gayret göstermişlerdir. Örneğin, sözü edilen öğretmenler ve yönetici personel, okullarda yabancı dil öğreniminin psikolojik olarak doğru bir yaşta başlatılmasını istemişler ve yabancı dil sınıflarının düzenlenmesinde veya yabancı dil öğretme yöntemlerinde öğrencilerin yabancı dil öğrenme kabiliyeti ve kişilik özelliklerine önem vererek, bu konudaki duyarlılıklarını göstermişlerdir. Henüz bir netlik kazanmamış olsa da, bireysel faktörler, öğrencilerin öğretime gösterdikleri değişik tepkileri ve izledikleri farklı stratejileri konusunda öğretmenlere birer rehber olmaktadır. Dolayısıyla öğretme politikasında bireysel öğrenci faktörleri önem kazanmalı ve hem kavramsal hem de duyuşsal etmenler dahil edilmelidir. Eğitim özgeçmişi, önceki yabancı dil deneyimi, yabancı dil öğrenme kabiliyeti ve öğrenme stili, öğrencinin yabancı dil öğreniminin akademik yönünün gereksinimlerine ne şekilde tepki verebileceğine dair birer gösterge teşkil etmektedir. Duyuşsal ve kişilik özellikler de öğrencinin yabancı dil öğreniminin hissel, güdüsel ve bireyler arası gereksinimlerine ne şekilde tepki gösterebileceğini belirtir. Sonuç olarak, sınıf ortamında, öğrencilerin benzer ve farklı oldukları yönler arasında bir denge kurulmalıdır. Yabancı dil öğretmenleri, öğrencileri arasındaki farklılıkları yok edemeyeceğine göre, onlarla yaşamayı öğrenmelidir. ABSTRACT The individual factors that influence the success of language learners are not yet well understood. In spite of this, in recent years these specific psychological characteristics, which have bearing on approaches to language learning and which can ultimately influence the learning outcome, have gained importance. Depending on the belief that the learner should be the central figure in any language teaching theory, the questions most frequently asked are as follows: What is the optimal age for language learning? Can a specific language learning aptitude be identified? If so, how can it be described and assessed? Are there differences in learning style or cognitive style which should be taken into account in pedagogy? What role do motivation and attitude play in language learning? What are the specific personality factors that affect success in foreign language learning? Practitioners and administrators have been very sensitive to the idea of conducting language teaching activities with the awareness to these questions. For example, they showed how receptive they were to this issue as they would like to start foreign languages in school systems at the psychologically right age, and they would give importance to learner aptitude and personality factors in the planning of language classes or in teaching methodology. Although individual differences have not been well understood yet, they are a guide for teachers in terms of the possible variations in learner reactions to teaching and to differences in learning strategies. Therefore, the learner characteristics should have a place in our language teaching policy, and both cognitive and affective factors should be included. Educational background, previous language learning experience, aptitude and learning styles can provide an indication to the way in which the learner is likely to respond to the cognitive demands of the more academic side of language learning. The affective and personality characteristics, in turn, can indicate how the individual is likely to respond to emotional, motivational, and interpersonal demands of language learning. To sum up, for class teaching the aspects in which students are different have to be balanced against those that they share. As teachers cannot get rid of the individual differences among their learners, they have to live with them. Ill
Collections