Temel eğitim öğretmenlerinin beklentileri (öğrenci başarısı boyutunda)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, temel eğitim öğretmenlerinin beklentilerini ve bu beklentilerin okul türü, cinsiyet, yaş, mezun olunan okul ve branş arasındaki ilişkilerin neler olduğunu belirlemektir. Araştırmaya İzmir ilinde bulunan resmi ve özel temel eğitim okullarından tabakalama yöntemi ile seçilen 516 öğretmen katılmıştır. Araştırma verileri `Öğretmen Beklentileri Ölçeği` (ÖBÖ) ile toplanmıştır. Veri analizi sonucu ulaşılan başlıca sonuçlar şunlardır: 1. Araştırmada öğretmen beklentilerinin çoğunun olumlu yönde gerçekleştiği görülmektedir. 2. Temel eğitim öğretmenlerinin beklentilerinin en yüksek kaynağını öğrencilerin genel öğrenme yeteneği ve başarılı olma isteği boyutlanndaki davranışlan oluşturmaktadır. 3. Temel eğitim öğretmenlerinin beklentileri okul türüne göre, ÖBÖ'nin genel öğrenme yeteneği, başarılı olma isteği ve gayret boyutlarında anlamlı farklılıklar göstermektedir. 4. Temel eğitim öğretmenlerinin beklentileri incelenen cinsiyet, yaş, mezun olunan okul, kıdem ve branş gibi özellikler açısından ÖBÖ'nin tüm boyutlarında anlamlı farklılıklar göstermemektedir. ABSTRACT The purpose of this study is to find out the expectations of the primary school teachers and to determine the relations between these expectations and the type of school, gender, age, alma meter and teachers' fields of study. Volunteer teachers (n= 516) from the private and state schools situated in Yzmir have participated in this research. The research data was gathered through `The Teacher Expectation Scale`. Here are the major results derived from the data analysis: 1. Most of the expectations of the teachers are positive. 2. The most positive primary school expectations of teachers are about the general learning ability of the students and their desires to become successful. 3. The expectations of the teachers differ significantly about the general learning ability their desires to become successful and discrepancies of `The Teacher Expectation Scale` depending upon the school type. 4. The expectations of the teachers do not show radical diffrences in terms of gender, age, alma meter, teaching experience, the specialized field and so on. Ill
Collections