İlköğretim okullarındaki eğitim ortamının eğitim kalitesine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yapılan bu araştırma eğitim sistemimizin içerisinde yer alan ilköğretim okullarındaki eğitim ortamının eğitim kalitesi üzerinde etkisini belirlemek için yapılan bir araştırmadır. Eğitim ortamını insangücü ile insangücü dışı kaynaklar oluşturmaktadır. İnsangücü kaynakları yöneticiler, öğretmenler, öğrenci, velilerden oluşmaktadır. İnsangücü dışı kaynaklar ise öğretme ve öğrenmeye yardımcı olan araç-gereç ve eğitim etkinliklerinin meydana geldiği bina ve tesisler, atölyeler, derslikler, laboratuarlar, kütüphaneler vb. öğelerdir. Bu araştırma İzmir ilinde bulunan 10 ilköğretim okulundaki yönetici ve öğretmenlere uygulanmıştır (200). Hazırlanan anket 47 maddeden oluşmaktadır. Anket uzman görüşleri alınarak hazırlanmıştır. Güvenirliği SPSS yöntemi ile her bir maddenin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ile korelasyon değerleri bulunmuştur. Maddelerin Alpha güvenirlik katsayısını 0.94 olduğu belirlenmiştir. Anketin verileri frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart kaymalar halinde tablolaştırılmıştır. Anlamlılık düzeyleri t testi ve varyans analizi yapılmıştır. Araştırmada şu bulgular elde edilmiştir. Faktör gruplarına göre 1. Deneklerin cinsiyetlerine göre İlköğretim okullarındaki eğitim ortamına ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. V2. Deneklerin mezun oldukları okullara göre ilköğretim okullarındaki eğitim ortamına ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılık bulunmuştur. 3. Deneklerin mezun oldukları bölümlere göre ilköğretim okullarındaki eğitim ortamına ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılık bulunmuştur. 4. Deneklerin çalıştıkları ilköğretim okullarına göre ilköğretim okullarındaki eğitim ortamına ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. 5. Deneklerin kıdemlerine göre ilköğretim okullarındaki eğitim ortamına ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılık bulunamamıştır. 6. Deneklerin görevlerine göre ilköğretim okullarındaki eğitim ortamına ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılık bulunamamıştır. 7. Deneklerin öğretim teknolojileri alanında hizmet-içi kurs veya seminerlere katılmalarına göre ilköğretim okullarındaki eğitim ortamına ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılık bulunamamıştır. ABSTRACT The research that has been done is done to determine the effect of the educational environment to the educational quality in our educational system. The educational atmosphere is formed by the human-potential and the other exterior sources of human-potential. Headmasters, teachers, students, guardians form the human-potential sources. However, the exterior sources of human-potential are the means and the materials that provide teaching and learning, and the buildings & establishments, workshops, classrooms, laboratories, libraries etc... which are in the educational activities. This research is applied to the headmasters and teachers who are working in the ten (10) primary schools in İzmir. This poll is prepared by asking professional thoughts. The reliability of the pool is found with the help of SSPS method and the correlation figures of each item are found through the Cronbach Alpha reliability coefficient The Alpha reliability coefficient of the items is determined as 0.94. The data of the research are schematized as frequency, per cent, arithmetic average and standard deviation. The level of meaningfulness, t test, variation analysis of the research are carried out These are the results that are found in the research: In terms of the factor groups:1- According to the experimental group's sexes, there is not a meaningful difference between the opinion of their studying atmosphere in the primary schools. 2- According to the experimental group's schools that they have graduated, there is a meaningful difference between the opinion of their studying atmosphere in the primary schools. 3- According to the experimental group's department that they have graduated, there is a meaningful difference between the opinion of their studying atmosphere in the primary schools. 4- According to the experimental group's primary schools that they are working, there is not a meaningful difference between the opinion of their studying atmosphere in the primary schools. 5- According to the experimental group's seniority, there is not a meaningful difference between the opinion of their studying atmosphere in the primary schools. 6- According to the experimental group's duties, there is not a meaningful difference between the opinion of their studying atmosphere in the primary schools. 7- According to the experimental group's participation in the in- service seminars or training courses which are in their teaching technologies field, there is not a meaningful difference between the opinion of their studying atmosphere in the primary schools. X/lll
Collections