Masa üstü yayıncılık ve sanat eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 20. yüzyıl ve 21. yüzyılın ilk çeyreği hızla bir bilgi çağı konumuna gelmiştir. Bu hıza ulaşmada en büyük etken, insanlığın bu döneme dek getirdiği bilgi birikimidir. İnsanoğlu bu bilgi birikimini değerlendirerek, teknolojik, bilimsel ve sanatsal alanlarda büyük atılımlar gerçekleştirmiştir. 20. yüzyılın ikinci yarısında, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin bir ürünü olarak bilgisayarlar ortaya çıkmış ve hızla yaygınlaşmıştır. Önceleri sadece profesyonel kitleye hizmet veren bilgisayarların kişiselleşmesi pek çok alanda yeniliklere neden olmuştur. Çoğalan medya, reklam ajansları ve grafik tasarımcıları bu sayısal teknolojiye bağımlı hale gelmiştir. Bunun sonucunda bilgisayar, yayıncılığın ve iletişimin her alanında vazgeçilmez olmuştur. Bilgisayarların kişiselleşmesi ve boyutlarının da küçülmüş obuası, yayıncılığı Masa Üstüne kadar taşımıştır. Yayıncılık ve basım sektörü en hızlı bilgisayarlaşan sektör konumuna gelmiştir. Yayınların hazırlık aşamaları masaüstü donanımları sayesinde ortadan kalkmış, grafik tasarımcıları için büyük değişiklikler meydana gelmiştir. Günümüzde, grafik tasarım ve yayıncılık bilgisayar programlarıyla hazırlanmaktadır. Montaj, renk ayrımı, film çıkışı gibi aşamalar yazılımlar kullanılarak yapılmaktadır. Bu sayede baskı hataları azalmış, kısa sürede daha az maliyetle baskılar gerçekleştirilebilmiştir. Tezim, `Sanat Eğitimi ve Masaüstü Yayıncılık` sürecinin bütününe ilişkin genel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Birinci bölüm; yazının evrimi, doğumu ve gelişimini, yazının yaşam çabasına ilişkin konuları açıklamaktadır. İkinci bölümde; Matbaa ve matbaacılık kavramları ve matbaanın hem Avrupa' daki hem de Türkiye' deki gelişimini açıklamaktadır. Üçüncü bölümde; Bilgisayarın tarihçesi ve dönemleri açıklanıp bilgisayar ortamı, donanımı ve yazılımına ilişkin genel açıklamalar bulunmaktadır. Dördüncü bölümde; Masaüstü Yayıncılık kavramı ve elektronik yayın süreci açıklanmaktadır. Beşinci bölümde; geçmişten günümüze baskı teknikleriyle, yayıncılık ve iletişim konularına açıklık getirilmektedir.Altıncı bölümde; Masaüstü Yayıncılıkta kullanılan programlar tanıtılmaktadır. Yedinci bölümde; PC (Personal Computer) bilgisayarlardan farklı Macintosh İşletim Sistemi (MOS) hakkında bilgi verilmektedir. Sekizinci bölümde; Masaüstü Yayıncılık ve Sanat Eğitimi arasındaki ilişkiden, tasarım süreci ve yaratıcılık konularından, sanat, estetik, sezgi, algı kavramlarından, sanat eğitimi ve sanat eğitiminin gerekliliğinden, temel tasarım elemanları ve ilkelerinden, sanatta Masa Üstü Yayıncılık ve uygulama alanlarından bahsedilmektedir. Son bölüm; Masaüstü Yayıncılık uygulamalarını içermektedir. n ABSTRACT The first quarter of the 20. and 21. Century became quickly and Age of Knowledge. The biggest factor for this speed is the accumulation of knowledge that the humanity has brought unit this period. By making profitable use of this knowledge accumulation the human being made great breakthroug in technological scientific and artistic areas. In the Second half of 20. Century, as a product of scientific and technologic improvement computer was discowerd and was spreaded quickly. In the begining the computer served only for the professional mass, but later by becaming individual it made reform in a lot of different areas. Increasing media, advertisement agents and graphic designers become addict to this digital technology. As a result computer, is an important vehicle especially in publishing and communication areas. The individualization and minimalization of the Computers carried the publishing untill desktop. The Publishing and printing sectors become sectors in which computers are used mostly. The Preparation stage of publications are removed due to the desktop equipment, and great changes are constituted for the graphic designers. In our days, graphic and printing are prepared with computer programms stages like assemblage, color seperation, film way out are made by using computer software. As a result by this, printing mistakes are decreased more and cheaper printings could be made in short time. The purpose of this thesis is to bring in a general point of view to the process of `Desktop Publishing and Education of Art` as a whole. The first part, explains evulation, birth and the development of writing concerning the life struggle subjects. The Second part, provides information about the printing office and printing concepts. Moreover, it explains the development of printing offices in Europe and Turkey.The third part, definition of computer and its history is given. There are explanations about the computer environment, the equipment and the software. The fourth part, explains the Desktop Publishing concept and electronic publication process. In the fifth part, are explanations about printing, technics, publishing and communication subjects. In the sixth part, the programms are introduced which are used in desktop publishing. The seventh part, gives information about the Macintosh Operating System (MOS) which is different than the PC (Personal Computer) computers. The eighth part, mentions about the relation between the Desktop Publishing and.Education of Art, subjects about the period of designing and creativeness, art, estetic, intuition and the concept of perception, education on arts and its necessity, elements of basic designing and its principles, desktop publishing in arts and their practice areas. The final part, contains the Desktop Publishing applications. IV
Collections