Ortaöğretim fizik dersi mekanik (II) konuları öğretim programı geliştirme üzerine bir çalışma (yeryüzünde hareket, iş-enerji, itme ve momentum
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmanın amacı, liselerimizde geleneksel yöntemlerle uygulanmakta olan fizik dersi mekanik üniteleri (Yeryüzünde Hareket, Enerji, Momentum) öğretim programını, konu bütünlüğü ve kapsamı, öğretim yöntemleri açısından değerlendirerek daha kolay kavranılır ve ilgi çekici bir duruma getirilmesi için geliştirmeye çalışmaktır. Bu amaçla, öğrenci - öğretmen görüşmelerinden elde edilen bulgular ve konu alanı uzmanlarının önerileri doğrultusunda hazırlanan `Enerji` ünitesi öğretim programı,İzmir ili Süleyman Demirel Lisesi'ndeki iki klasik lise sınıfına uygulandı. Deneysel durumun sınanması için, bu sınıflardan biri deney, diğeri kontrol grubu olarak düzenlendi. Araştırmada ölçme aracı olarak, 10 boşluk doldurma, 10 doğru-yanlış ve 10 çoktan seçmeli sorudan meydana gelen test kullanıldı. Sonuçlar t testi yardımıyla değerlendirildi. Verilerin çözümlenmesinin ardından, deney ve kontrol grubunun ön test sonuçları arasında anlamlı bir fark gözlenmedi. Son test sonuçlarının incelenmesiyle, geliştirilen öğretim programının çağdaş yöntemlerle sunulduğu deney grubu, geleneksel öğretim yöntemleriyle aktarılan mevcut programın uygulandığı kontrol grubuna göre, anlamlı bir şekilde başarılı bulundu. Uygulama sonunda öğrencilerle yapılan görüşmeler, kullanılan yöntemlerin fizik dersine karşı ilgi ve tutumu olumlu yönde etkilediğini gösterdi. Araştırmanın sonunda daha nitelikli bir öğretim programı geliştirilmesine yönelik öneriler sunuldu. V ABSTRACT The aim of this research is to develop the teaching program of the mechanics topics (Motion Near the Surface of the Earth, Energy, Impuls and Momentum) of the physics course that is presented in traditional methods in our high schools in order to make it more attractive and easy to understand by evaluating it in aspects of wholeness and the content of the subject and teaching methods. For this purpose, the teaching program of the `Energy` topic which is prepared in the light of the evidences obtained from the student- teacher meetings and the proposals of the experts; is implemented in two classical high school classes in Izmir Süleyman Demirel High School. In order to control the experimental situation, one of the classes is taken as an experimental group whereas the other one is taken as a control group. In the research as a measurement, a test including 10 fill in the blanks, 10 true or false and 10 multiple-choice questions is used. The results are evaluated by the help of the t- test. After evaluating the data, no significant difference is observed between the pro-test results of control or experimental groups. By examining the post-test results, it is seen that the experimental group to which the developed educational program is presented with modern methods shows much more improvement than the control group to which it is presented with traditional methods. At the end of the application, the interviews with students indicate that the applied methods affect the students' interests and attitudes towards the physics course positively. At the end of the research, proposals on developing more qualified teaching program are introduced. VI
Collections