İnteraktif öğretimin öğrenci başarısına etkisine bir örnek: Mol kavramı ve avogadro sayısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı interaktif öğretimin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Bu bağlamda fen bilgisi kimya müfredatından mol kavramı ve avogadro sayısı konuları ile ilgili olarak hazırlanan yeni bir öğretim süreci kullanıldı. Bir yandan bilgisayar ortamında çalışma gereği, diğer yandan öğrencilerin, daha önce hiç bilgisayar kullanmadığı veya kullandığı (evinde ve/veya okulda bilgisayar bulunan) durum dikkate alınarak bilgisayara karşı tutumları, mantıksal düşünme yetenekleri, cinsiyet, daha önce bilgisayar dersi alıp almadıkları gibi etkenlerin interaktif öğretime etkileri de incelendi. Öte yandan 12-14 yaş grubu öğrencilerin fen bilgisine karşı tutumları, fen bilgisi öğretmenlerine karşı tutumları, fen bilgisinin erkeklere özgü olup olmadığına yönelik tutumları ve fen bilgisi dersindeki başarıları araştırıldı. Araştırma çalışmaları 2001-2002 eğitim öğretim yılında Buca Çamlıkule ilköğretim okulu 8. sınıftaki 103 ve Buca İlköğretim Okulundaki 49 öğrenci ile gerçekleştirildi. Araştırmada 5 ayrı veri toplama aracı kullanıldı: Bilimsel Başarı Testi(BBT), Bilgisayar Tutum Ölçeği(BTÖ), Fen Bilgisi Tutum Ölçeği(FTÖ-1 ve FTÖ-2) ve Mantıksal Düşünme Yeteneği Testi(MDYT) ölçekleri öntest ve sontest olarak kullanıldı. Çalışmada öğrenciler Kontrol Grubu(KG), Deney Grubu(DG-1 ve DG-2) olmak üzere üç gruba ayrıldı, KG 'ye klasik, DG-1'e bilgisayar, DG-2'ye ise interaktif öğretim metoduyla eğitim verildi. İstatistik sonuçlar KG'de bulunan öğrencilerin başarılarında ve tutumlarında anlamlı bir değişme olmadığını oysa DG-1 ve DG-2 bulunan öğrencilerin fen bilgisi dersindeki başarılarında, fen bilgisi dersine karşı olan tutumlarında, fen bilgisi öğretmenine karşı olan tutumlarında ve bilgisayara karşı olan tutumlarında pozitif yönde gelişme olduğunu göstermektedir. Ayrıca bu pozitif değişimin interaktif öğretim yöntemi uygulanan DG-2 grubunda çok daha etkili olduğu saptandı. Grup içi incelemelerde cinsiyet faktöründen kaynaklanan anlamlı bir fark bulunmadığı belirlendi. ABSTRACT The purpose of this study was to investigate the influence of the interactive education on primary science classroom students' success. For this purpose a new learning process on the mol concept and Avogadro's number was prepared and applied in addition to classical program. The necessity of working in computer environment and whether any computer knowledge had been taken before or not were taken into consideration. On one hand the effects of different parameters on student's, aged of 12-14, learning efficiency were studied: computer attitude scale, logical thinking ability, sex and computer knowledge. On the other hand, the attitudes of the students to science, and the teacher of science; their success in science and whether or not science is specific to males have been carried out. The sample consisted of 103 eighth-grade students in Buca Çamlıkule Primary School and 49 students in Buca Primary School in 2001-2002 education period. Five instruments were used in the study as pretest and protest: Science Achievement Test (BBT), Computer Attitude Scale (BTÖ), Science Attitude Scale (FTÖ-1 and FTÖ 2), and Logical Thinking Ability Test (MDYT). In study students have been grouped three categories: classical education was applied to Control Group (KG), both classical and computer-aided education carried out to Experimental Group-1 (DG-1) and both classical and new interactive process was put into practice to Experimental Group-2 (DG-2). Our statistical research showed that there wasn't a significant change in student's success and attitudes in KG. However there was a significant difference among the mean scores of the students and it has been found a positive change in students success in science lesson, in their attitudes to science, and the teacher of science and to computer in DG-1 and DG-2 groups. Furthermore, this positive change was more efficient in DG-2 group. The studies into the groups show that there wasn't a significant difference about gender factor. II
Collections