Turizm endüstrisinde bilgi sistemi uygulamaları ve bilgi sistemlerinin turizm alanlarının pazarlamasında uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
148 ÖZET Bu çalışma turizm endüstrisi, turizm alanı pazarlaması ve bilgi sistemlerinin bu iki alana entegre edilmesini ele alarak bilgi sistemlerinin hizmet endüstrisindeki uygulamalarını vurgulamaktadır. Bu nedenle çalışmanın başlangıcında bir hizmet endüstrisi olan turizm endüstrisi ele alınarak bu çok büyük endüstrinin alt sektörleri ve genel işleyişi üzerinde durulmuştur. Daha sonra dünya ekonomilerinde ve yeni ekonomide turizm endüstrisi kadar önemli bir yeri olan bilgi sistemlerine dikkat çekilmiştir. Turizm endüstrinin bilgi yoğun bir endüstri olması bu sistemlerin endüstride yaygın bir şekilde uygulanmasına olanak vermektedir. Bilgi sistemlerinin turizm endüstrisinde kullanılması işletmeciler açısından fırsat eşitliğini ve rekabeti sağlarken, verimliliği artırıp, tüketici memnuniyetine neden olmaktadır. Dolayısıyla, bilgi sistemlerinin turizm endüstrisinde kullanımı ve stratejik yönetimi vurgulanmıştır. Diğer endüstrilerden farklı özelliklere sahip olan turizm endüstrisi ürünü ve genel olarak turizm alanlarının pazarlanmasında bilgi sistemleri etkin bir rol oynamaya başlamıştır ve global ortamda var olabilmek ve rekabet edebilmek için bu sistemlerin benimsenmesi ve uygulanması gerekmektedir. Bu nedenle, geliştirilmekte olan Turizm Alanı Bilgi Sistemlerinin tasarımı incelenerek etkin ve verimli bir pazarlama için gerçekleştirilebilecek böyle bir çalışmanın ülke pazarlamasındaki etkinliği ve yine pazar karmasında günümüzde çok büyük bir yeri olan ülkelerin web siteleri özellikleri üzerinde durulmuştur. Türkiye'nin web sitesi özellikleri rekabet ettiği diğer Akdeniz ülkelerinin web siteleriyle kıyaslamalı bir şekilde incelenerek eklenebilecek özellikler önerilmiştir. Anahtar sözcükler: turizm endüstrisi, turizm alanı, bilgi sistemleri, turizm alanı pazarlaması, Turizm Alanı Bilgi Sistemleri, web siteleri. 149 ABSTRACT This study opens with a focus on the tourism industry, destination marketing and the integration of these with the information technologies. The application of information technologies into various fields of the industry is presented. Due to this reason, service producing tourism industry, its general structure and relationship of the sub-segments are processed. From one aspect, information technologies offer equal opportunities to the suppliers and from the other aspect; they increase productivity and customer satisfaction. From this approach onwards, attention was drawn to the information technologies, which is equally important in the world economies and in the new economy. Having the characteristic of information intensive, tourism industry provides the opportunity of the wide application of information technologies, which should have strategic management. Compared to the other industries, different characteristics of the tourism industry product and the wide application of information technologies in destination marketing causes efficient role in the industry. To be able to serve and compete in the industry brings forth the necessity of adaptation and application of information technologies. For this reason, the design of the developing Destination Information Systems is examined presenting the efficiency and productivity of information technologies. In addition to these systems, the web site characteristics of the countries are studied since they have a significant place in the market mix. Turkey's web site peculiarities are compared with European Mediterranean countries that she competes and new items that could be added to the site are forwarded. Key words: tourism industry, destination, information technologies, destination marketing, Destination Information Systems, websites.
Collections