Strateji öğretiminin işbirlikli geleneksel sınıflarda okuduğunu anlama becerileri, güdü ve hatırda tutma üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, strateji öğretiminin, işbirlikli ve geleneksel sınıflarda, okuduğunu anlama becerileri, güdü ve hatırda tutma üzerindeki etkileri ve bu etkilerin cinsiyet ile olan ilişkilerini incelemektir. Araştırmada, öntestsontest kontrol gruplu deney deseni uygulanmıştır. Deneysel çalışma 4. sınıflardan toplam 154 öğrenci ile dört grup üzerinde yürütülmüştür. Strateji öğretimi, birinci deney grubunda işbirlikli öğrenme yöntemi kullanılarak yapılmış, ikinci deney grubunda ise geleneksel sınıf ortamında yapılmıştır. Kontrol gruplarında ise strateji öğretimi yapılmamıştır. Araştırmanın verileri, Okuduğunu Anlama Testleri ve Basan Güdüsü Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Varyans Çözümlemesi, Çift Yönlü Varyans Çözümlemesi, Kovaryans Çözümlemesi, Scheffe Testi ve t-Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, strateji öğretiminin okuduğunu anlama becerileri, güdü ve hatırda tutma üzerinde olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir. İşbirlikli ve geleneksel sınıflarda yapılan strateji öğretiminin etkileri arasında, önemli farklılıkların olmadığı saptanmıştır. Strateji öğretiminin, okuduğunu anlama becerileri, güdü ve hatırda tutma üzerindeki etkilerinin cinsiyete göre önemli farklılıklar göstermediği belirlenmiştir. IV ABSTRACT The purpose of the this research is to investigate the effects of strategy teaching on students' reading comprehension, motivation and retention in cooperative and traditional classes. This study examines if these effects vary in terms of students' genders. The research was conducted on two experimental groups and two control groups. In the first experimental group, strategies were taught cooperative learning and through traditional method in the second one. The control groups were not taught any strategies The data for the research were collected through Reading Comprehension Tests and Achievement Motivation Scale. Mean, Standart Deviation, Analysis of Variance, Analysis of Covariance, Scheffee Test and t-Test were used to analyze the data. The research results indicate that strategy teaching is effective on increasing reading comprehension, motivation and retention. It has also been found out that the effects of strategy teaching do not differ significantly in terms of through traditional methods employed and students' genders. V
Collections