İlköğretim 6. ve 7. sınıflarda okutulan matematiğe dayalı fen konularında yaşanan sorunlar, matematiğin bu sorunlar içerisindeki yeri ve bu sorunların giderilmesinde teknolojinin rolü ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İLKÖĞRETİM 6. VE 7. SINIFLARDA OKUTULAN MATEMATİĞE D AYALİ FEN KONULARINDA YAŞANAN SORUNLAR, MATEMATİĞİN BU SORUNLAR İÇERİSİNDEKİ YERİ VE BU SORUNLARIN GİDERİLMESİNDE TEKNOLOJİNİN ROLÜ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Bülent Çavaş Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof.Dr.Teoman Kesercioğlu Haziran 2002 ÖZET Fen Bilimlerindeki başarı, öğrencilerin sahip oldukları bilimsel bilgileri sürekli olarak analiz, sentez ve yorumlamalarının yanısıra bilimsel bilgiyi problem çözme süreçleri sonucunda elde etmelerine bağlıdır. Fen ve Matematik eğitimi alanında yapılan çalışmalar yıllardır populeritesini korumuştur. Önceleri birbirinden bağımsız olarak yürütülen ve üzerine çalışma yapılan fen ve matematik alanları, son yıllarda entegrasyon süreci içerisinde değerlendirilmeye başlanmıştır. Bilindiği gibi öğrenciler Fen ve Matematik derslerinde sınıflar ilerledikçe artan bir olumsuz tutum sergilemektedirler. Bunun nedenlerinden birisinin de bu derslerin çok miktarda soyut kavram içermesi olduğu gözlemlenmektedir. Bu iki derse karşı görülen olumsuz tutumun ise matematik tabanlı fen derslerinde iyice katlandığı düşünülmektedir. Bu tezin amacı ilköğretim fen bilgisi eğitiminde yaşanan güçlüklerin nedenlerinden birisinin öğrencilerin matematik bilgi ve becerilerinin eksikliğinden ne IVderecede etkilendiğini araştırmak, bu eksikliğin bilgisayar desteğiyle ne derecede giderilebileceğim bulmaktır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlar ilköğretim fen bilgisi eğitiminde öğrencilerin matematik bilgi ve beceri eksikliğinden kaynaklanan sorunları yaşadığını ve bu sorunların fen ve matematik derslerinin bütünleştirilmesi ve bilgisayar teknolojisinin kullanımıyla büyük oranda giderilebileceğini kanıtlamıştır. Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Fen ve Matematik Entegrasyonu, Fen Eğitimi, Bilgisayar Destekli Eğitim, Matematiksel Bilgi ve Beceri. THE PROBLEMS IN THE SCIENCE TOPICS BASED ON MATHEMATICS AT SIXTH & SEVENTH GRADES IN THE PRIMARY EDUCATION, THE ROLE OF MATHEMATICS IN SUCH PROBLEMS AND THE ROLE OF TECHNOLOGY IN SOLVING PROBLEMS AND SOLUTION^ SUGGESTIONS Böleni Çavaş MA» in Science Education Supervisor: Prof.Dr.Teoman Kesercioğlu June 2002 ABSTRACT The success in Science Education depends not only on the perpetual analysis, synthesis, and comments of the scientific knowledge of students but also getting of this scientific knowledge as a result of the problem solving process. Studies related to Science and Mathematics Education are still in use. Previously studies in the fields of Science and Mathematics were independent from each other but nowadays-ongoing studies have been started to be evaluated together in the integration It is known that students, as their grades increase, show negative attitudes towards science and mathematics. One reason for this is that these classes contain top many abstract concepts It is seen that the negative attitudes towards these two classes increase when it comes to science topics based on mathematical material. The purpose of this thesis is to investigate one of the reason of problem* which occur students' mathematical knowledge and skills in science education and to solve these problems using computer technology. This study proves that lack of mathematical knowledge and skills creates problems in science education at the primary education level and these problems could VIbe solved by the integration of science and mathematics and using computer technologies. Key Wortis: Primary Education, Integration of Science and Mathematics, Science Education, Computer Based Education, Mathematical Knowledge and Skills. vn
Collections