Eğitsel bir araç olarak sanat eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Sanat, insan varlığının bir anlatım biçimidir. Sanat yoluyla insan, duygu, düşünce, tasarım ve izlenimlerini, belli durum, olgu ve olayları belirli bir amaç ve yöntemle, belirli bir güzellik anlayışına göre anlatmaya çalışır. Genel eğitim içerisinde güzel sanatlar eğitimi, sanat yoluyla insanı eğitmek için başvurulan kuramsal ve uygulamalı çalışmaları kapsar. Sanatın insanın varoluşu ile başladığı söylenebilir. Sanat ile insan yaşamı arasında köklü bir bağ vardır. Nerede insanla karşılaşılırsa orada sanat, nerede sanatla karşılaşılırsa orada insan vardır. Sanat bireyin dengeli, doyumlu, sağlıklı, başarılı, duyarlı ve mutlu olması için davranışları üzerinde belirli ve önemli izler bırakır. Ayrıca, bireyle birey, bireyle toplum ve toplumlar arasında anlaşma, dayanışma, kaynaşma, paylaşma, işbirliği yapma, birleşme ve bütünleşme sağlanmasında önemli etkendir. Bireyin yaratıcılığını geliştirmede başlıca araçlardan biri de resim eğitimidir. Güzel sanatların tüm alanlarını ve biçimlerini içeren resim eğitimi, bireyin yaratıcı güçlerini ortaya çıkararak sorunların çözümüne katkıda bulunur. Gelişmiş toplumlarda sanat eğitimine büyük önem verildiği görülmektedir. Ülkemizde de çağdaş uygarlık düzeyine ulaşmayı hedef almış bir toplum olarak Cumhuriyet dönemi ile birlikte güzel sanatlar eğitimine önem verildiği anlaşılmaktadır. Ancak, gerek temel eğitimde, gerekse ortaöğretimde sanat eğitiminin amaçları, içeriği, yapılan uygulamalar, ders araç ve gereçleri ve eğitim süresinin yeterli olduğunu söylemek zordur. Oysa sanat eğitimi, okul öncesinden başlayıp okullarda devam eden ve yaşam boyu süren bir süreçtir., Temel eğitim ve ortaöğretimin amaçlarının gerçekleştirilmesinde sanatın yeri ve önemi inkar edilemez bir gerçektir. Öyle ise, temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında güzel sanatlara gereken önem ve ağırlık verilerek ders programları gözden geçirilmeli ve derslerin amaç, içerik, süreç, yöntem, ölçme ve değerlendirmebakımından nasıl yürütüleceği, çağdaş sanat eğitimi anlayışına uygun olarak düzenlenmeli ve sanat eğitimi zorunlu ders olarak verilmelidir, görüşü ciddiyetle değerlendirilmelidir. ABSTRACT Art is a kind of expression of human existence. With the help of art, people can try to describe their emotions, thoughts, imaginations and certain circumstances by using a certain method according to a certain understanding of beauty. In the general education, education of fine arts indicate theoretical and practical studies to educate people with the help of art. It can be said that art has began with the existence of human beings. There is a fundamental relationship between human beings and art. If there is an art in somewhere you can see a person in somewhere, again, you can see the art in that place. Art effects human behaviour to be balanced, sensitive healthy, successful and happy. On the other hand, art is an important factor to provide union, cooperation, sharing solidarity and understanding between comunities and individuals and also among individuals. One of the principal methods for developing the individual's creativity is education of drawing. Education of drawing which indicates all of branches of fine arts contribute to solue problems with the help of emerging the power of individual's creativity. In the developed communities, a great importance is given to education of art. It is understood that in our country, education of arts gain importance with republic period, whose aim is to reach modern civilization level. But both in the basic education and secondary education, education of art's time equipments, practises, content and goals aren't enough. On the other hand education of art begins at the pre school period and goes on in the schools and during the life-span. It is an underiable fact that objectives of basic and secondary education can come true with the help of education of art. So that in the institutions of basic andsecondary education of fine arts and; syllabases should be reorganized. It must be determined how the lesson's aims, content and method should be organized according to modern education and education of art should be given as an obligatory lesson in the schools.
Collections